Hosszú évtizedek után először idén ismét teljes szezont teljesít a rali Európa-bajnokság (ERC) királykategóriájában egy magyar kettős. Herczig Norbert és új navigátora, Ferencz Ramón a Mol Racing Team színeiben áll rajthoz a sorozatban. A pályák nem veszélytelenek, ugyanis sziklafalakon és vulkánokon keresztül vezet az út, ahol 150 kilométer/órával száguldoznak a versenyzők.
– Nem telik el úgy napom, hogy ne néznék külső- és belsőkamerás felvételeket. A veszélytől szép a rali, ezért választottam ezt a sportágat. Hatalmas élmény lesz a vulkán tetején autózni. Félelem nincs bennem, néha utólag gondolok csak bele, mennyire kockáztatom az életemet egy-egy futamon, de ezeket a gondolatokat gyorsan elhessegetem, mert különben lelassulnék. Igaz, a feleségem csak azért nem aggódik értem, mert sosem mesélem neki a rázósabb sztorikat – mondta a Borsnak mosolyogva Herczig Norbert, aki azért egyeztetett párjával, mielőtt belevágott volna az új kalandba. – Közös vállalkozást vezetek a kedvesemmel, és mivel folyamatosan úton leszek, több feladat hárul majd rá. Megnyugtatott, minden rendben lesz, így meg tudom valósítani az álmomat.
A rali Eb-sorozat nyolc versenyből áll, az elsőt március 22–24-én rendezik az Azori-szigeteken.
– Nem is tudtam, hogy az Azori-szigetek Európához tartozik. Megnéztem, majdnem félúton van az óceánon az öreg kontinens és az Egyesült Államok között – zárta a négyszeres abszolút magyar bajnok pilóta.
Ferjáncz Attila volt az utolsó raliversenyző, aki a királykategóriában teljes szezont tudott teljesíteni a kontinenstornán. A legendás pilóta először 1979-ben szerepelt az Eb-n, akkor összetettben a tizedik helyen végzett, legjobb eredményét 1981-ben és 1986-ban érte el, amikor harmadik helyen zárta a sorozatot. Utolsó szezonját 1987-ben teljesítette, akkor ötödik lett.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.