Az Air Race izgalamsabb volt, mint a Forma-1

Az Air Race izgalamsabb volt, mint a Forma-1

Forma–1
PUBLIKÁLÁS: 2016. július 18. 09:15
csb

Az időjárás kis híján keresztülhúzta a Red Bull Air Race szervezőinek számításait. Miután szombaton minden program elmaradt a heves esőzés miatt, abban reménykedtek, hogy vasárnap azért a levegőbe emelkedhetnek a gépek. A fiatal tehetségek futamát, azaz a Challenger Classt azonban tegnap sem sikerült lebonyolítani, és a bemutatókat (Flying Bulls, wakebord stb.) és a koncerteket (Margaret Island, Wellhello) is sorra mondták le.

Végül kora délután, némi csúszással, a Top14 pilóta elrajtolhatott, igaz, annyit könnyítettek a pályán, hogy a szél és a magas vízállás miatt a Lánchíd alatt nem kellett átrepülni.

Feel the G 👊 #airrace is ON 🎉🎉

Red Bull Air Race (@redbullairrace) által közzétett videó,

Az esőben is kitartó nézők mégsem maradtak izgalmak nélkül, és megcsodálhatták a szá­guldó cirkusz levegőben zajló változatát. Előszeretettel hasonlítják ugyanis a Forma–1-hez a Red Bull Air Race-t, hiszen mindkettő csúcstechnológiát használ, több pályán versenyez, és egy apró figyelmetlenség is elég, hogy a pilóta kiessen a versenyből. S hogy leginkább mégis mi­ben különbözik a két versenysorozat? Íme, két sarkos vélemény!

72 másodperces rekord

Akárcsak az F1-es istállók a kerékcserénél, a pályán lévő kapukat jelölő pilonok stábjai is versenyeznek egymással. Ezeket a 25 méter magas, alul 5 méter, fölül 75 centi széles, öt részből álló felfújható gúlákat ugyanis villámgyorsan ki kell javítani, ha egy repülő szárnya elkaszálta valamelyiket. – Átlagban másfél perc alatt tudjuk helyreállítani a sérült pilont – mondta Tom, aki évek óta tagja a repülős sorozatnak. – Persze volt ennél már lényegesen jobb időnk is, tavaly Ascotban mindössze 72 másodperc alatt sikerült, szóval jelenleg ez a rekord.

– Helytálló az összevetés, csak nálunk másfél percbe van összesűrítve egy másfél órás F1-es futam minden izgalma és veszélye – mondta Hannes Arch, a  2008-as világbajnok osztrák pilóta, aki korábban már kétszer is nyerni tudott Budapesten. – Hogy mennyire precíznek kell lennünk az akadályoknál? Mondjuk mintha egy F1-es 400 kilométerrel akarna beparkolni a garázsba – jelentette ki a német Matthias Dolderer, aki jelenleg vezeti a világranglistát, és az esővel nehezített budapesti futamot is megnyerte.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.