A spanyolnak már tavaly is meggyűlt a baja az idénynyitóval, akkor egy hazai motorteszt során érte baleset, ezért el sem tudott indulni. Tegnap rajthoz állt, de csak a jóistennek köszönheti, hogy még él.
Egy kanyar előtt a mexikói Esteban Gutierrezt próbálta 300 kilométeres sebességgel megelőzni, ám belecsapódott az előtte haladó autóba, és hatalmas lendülettel kicsúszott a pályáról. McLarenje kettőt pördült a levegőben, majd a légiút végén nagy erővel a betonfalnak vágódott. Mindenki a legrosszabbra számított, hiszen az autóból mindössze egy koporsóforma maradt, ám Alonso élve szállt ki a roncsból.
– Azért siettem a kikászálódással, mert édesanyám otthon nézte a futamot – mondta Alonso, aki hozzátette, miközben tehetetlenül várta, mi lesz a repülése vége, felváltva hol a földet, hol az eget látta. A McLaren-kabin biztonsági berendezésének köszöni életét, és bevallotta, ilyen mázlija csak egyszer van az embernek. Sokat elárul a spanyol vehemenciájáról, hogy az ütközés után csak 30 méterrel próbált először a fékre lépni...
Ami a versenyt illeti: a két Mercedes-ász, Nico Rosberg és Lewis Hamilton kocsija a rajtnál „csókolózott”, végül a Ferrari elhibázott gumiválasztásának köszönhetően Rosberg nyert, aki a verseny után a hibája miatt elnézést kért vb-címvédő csapattársától.
Minden bizonnyal már a következő, bahreini futamon visszatér a régi időmérő edzés, miután a csapatok megszavazták, hogy vessenek véget a Melbourne-ben bemutatkozott, végtelenül unalmasra sikeredett új szisztémának.
A futam végeredménye
1. Rosberg (Mercedes) 1:48.15.565 óra
2. Hamilton (Mercedes) 8.606 mp. h.
3. Vettel (Ferrari) 9.643 mp. h.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.