Manci mama vigyáz a legrutinosabb terepralisra, Szalay Balázsra és navigátorára, Bunkoczi Lászlóra december 29. és január 10. között az Africa Race sivatagi terepraliversenyen.
A kedveskedő becenevet az Opel Dakar Team szerelői ragasztották a 13 éves MAN szervizkamionra, amelyet egyértelműen a csapat legmegbízhatóbb tagjának tartanak, mivel még sosem hagyta cserben őket.
A megpakolva 24 tonnát nyomó jármű szállít ugyanis minden pótalkatrészt az autóhoz, márpedig a motoron kívül, amit nem lehet cserélni, mindenből van legalább egy váltás. Főleg, ha nem marad otthon.
– 2009-ben a dél-amerikai Dakar-ralira készülve például kimaradt a csomagból nyolc lökésgátló, így azt végül a versenyzőknek kellett a hónuk alá csapni, és magukkal hozni a repülőn – meséli nevetve Őri Péter szerelő, aki 2006 óta segíti Szalayt. – Nagyjából két hét alatt minden a helyére kerül a kamionban, s csukott szemmel is tudjuk, hová nyúljunk, ha szerelni kell.
Akad itt luxusfelszerelés is, legalábbis a hűtőszekrény és a saját zuhany annak minősül a sivatagban. Előbbibe 25–30 kiló szalonna és kolbász kerül, kicsit feljavítani a versenykosztot, na meg 2–3 liter házi pálinka, amivel elkerülhető a gyomorfertőzés. A tusoláshoz pedig az 500 literes tartály biztosítja a fürdővizet.
– Szerencsére még sosem borultunk a kamionnal, már az is elég kalandos, amikor ráhajtunk egy kisebb bukkanóra, ugyanis szinte a súlytalanság állapota lép fel a vezetőfülkében: minden a plafonig repül – tette hozzá a lakatosmunkákért felelős Szabolcsi Pál.
Szervizkamion súlya:
24 tonna
Pótalkatrészek száma: kb. 500 db
Értéke: 80–100 millió Ft
Legdrágább alkatrész: váltó (12 millió Ft)
Legolcsóbb alkatrész: féltengely gumiharang (1000–1500 Ft)
Motorolaj: 80 liter
Pótkerék: 30 db
Szélvédő: 2 db
Sátor és hálózsák: 15 db
Szalonna, kolbász:
25–30 kg