Egy évvel Jules Bianchi súlyos szuzukai balesete után nemcsak a japán pálya, de az egész Forma–1 biztonságosabb lett.
Egy évvel Jules Bianchi súlyos szuzukai balesete után nemcsak a japán pálya, de az egész Forma–1 biztonságosabb lett. A sérüléseibe később belehalt fiatal pilóta szomorú esete ugyanis számos kisebb-nagyobb hiányosságra hívta fel a figyelmet.
– Képtelenség ezen a helyszínen nem gondolni arra, mi történt itt tavaly Jules-lel – mondta a Williams rutinos brazil pilótája, Felipe Massa a motorsport.com-nak.
– Az ő tragédiája sok változást hozott a sportágban, ilyen típusú baleset nem hiszem, hogy még egyszer megismétlődhet, hiszen azóta bevezették a virtuális biztonsági autót, és a traktorok is eltűntek a pályáról.
Első szabadedzés:
1. Carlos Sainz Jr. (Toro Rosso) 1:49.434
2. Danyiil Kvjat (Red Bull) 1:49.938
3. Nico Rosberg (Mercedes) 1:50.077
4. Sebastian Vettel (Ferrari) 1:50.519
5. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:50.722
6. Max Verstappen (Toro Rosso) 1:50.940
Második szabadedzés:
1. Danyiil Kvjat (Red Bull) 1:48.277
2. Nico Rosberg (Mercedes) 1:48.300
3. Lewis Hamilton (Mercedes) 1:48.853
4. Daniel Ricciardo (Red Bull) 1:49.097
5. Sebastian Vettel (Ferrari) 1:50.268
6. Kimi Räikkönen (Ferrari) 1:50.319
Mivel Bianchi balesetét az okozta, hogy a vizes aszfalton felúszott versenyautója kicsúszott az aszfaltról és egy munkagép alá csapódott, mindkét veszélyforrást kiiktatták. Egyrészt az 1-es, 3-as, 6-os, 7-es, 13-as és 18-as kanyarokban is vízelvezetőket alakítottak ki, ami jól is jön, hiszen a szabadedzések alatt is szakadt az eső.
Másrészt a Dunlop-kanyarban – ahol a szerencsétlenség történt – ezentúl egy korláton kívüli, hosszú szárú daruval végzik majd az esetleges mentést.