Az 50 éves Paul Bonhomme a Red Bull Air Race-sorozat legeredményesebb versenyzője, kétszeres világbajnok és tizenháromszoros futamgyőztes. Húsz éve lezuhant egy légi show-n, de tanult belőle.
A génjeiben hordozza a repülés iránti szenvedélyt, hiszen édesapja és bátyja pilóta, míg édesanyja légiutas-kísérő volt. Nem csoda, hogy 18 éves kora óta szinte több időt tölt a levegőben, mint a földön.
Hány repülési óra van már ön mögött?
Nagyjából húszezer óra körül járhatok – mondja nevetve Bonhomme.
A versenygép mellett Boeing 747-es utasszállítót is vezet a British Airwaysnél, melyik a nehezebb feladat?
Egyformán nagy kihívást jelent mindkettő, ugyanúgy hatalmas koncentrációt és precizitást igényel.
Azért a légi akrobatikázás, a versenyzés lényegesen veszélyesebb, nem?
Ha jól felkészült egy pilóta, akkor nem. Persze azt nem állítom, hogy teljesen veszélytelen, de ennyi erővel közúton autóval közlekedni is az.
Szenvedett valaha balesetet repülővel?
Jó húsz éve egy légi show-n hibáztam és lezuhantam, de szerencsére nem lett komolyabb bajom. Mindenesetre jó lecke volt, tanultam belőle.
S mi volt eddig a legőrültebb dolog, amit vállalt?
Talán a reggeli elkészítését a három kislányomnak. Olyankor minden a feje tetejére áll.
Vannak barátai a sporttársai közül, például Besenyei Péter?
Pétert imádom, remek fickó és fantasztikus pilóta. Régóta ismerjük egymást, és már csak a korunk miatt is összetartunk.
A rengeteg levegőben töltött idő mellett azért marad ideje valamilyen hobbira is?
Igen, nagyon szeretek helikoptert vezetni.
Viccel? Nem sok ez már egy kicsit a repülésből?
Dehogy, a repülésből sosem elég.
Megérte repülőgépet cserélnie idény közben Besenyei Péternek, hatodik helyével az eddigi legjobb eredményét érte el idén. Ezzel pedig három pontot zsebelt be a hazai közönség előtt.
A győzelmet az osztrák Hannes Arch szerezte meg Paul Bonhomme és a cseh Martin Sonka előtt.
A rendezők a honvédséggel karöltve felkészültek a trópusi hőségre, és vízosztással, valamint három párakapu felállításával várták a rakpartra kilátogató közel százezer nézőt. Habár a pilóták hozzászokhattak már a hőséghez – hiszen Abu-Dzabiban vagy Rovinjban sincs hűvösebb –, a gyakoribb hibák, a kizárások is a melegnek tudhatók be. Nem beszélve arról, hogy a hírek szerint több versenygép motorja is megfőtt kissé.