A Red Bull Air Race hétvégi, budapesti állomása előtt repülőgépet váltott a sorozat magyar pilótája, Besenyei Péter.
Úgy érezte ugyanis, hogy a két évig használt, magyar fejlesztésű Corvus nem képes felvenni a versenyt az élmezőnnyel. Új repülőjét a Hungaroringen mutatta be.
– Imádtam a Corvusszal repülni, és mind közül a legszebb gép volt, de sajnos nem tudott elég szűken fordulni, így rendre hátrányba kerültem vele – indokolta meg Besenyei, miért volt szükség a cserére. – Az amerikai Edge 540-nel eddig négy nap alatt ötször szálltam föl, és nagyon jó benyomást tett rám, egyértelműen megnőttek vele az esélyeim.
Az új gépet azonban még egy olyan rutinos versenyzőnek is, mint amilyen Besenyei, meg kell szoknia.
– Sokkal kisebb a belső tere, így kényelmetlenebb a Corvusnál, és kilátni is nehezebb belőle. Persze ezért nem turista-, hanem versenygép.
Az, hogy mennyivel lesz gyorsabb az elődjénél, a műrepülő-világbajnok szerint majd csak a vasárnapi versenyen derül ki. Mindenesetre a szabályoknak megfelelően ugyanazt a motort használhatják benne.
– Mindenki a hazai pálya előnyét emlegeti, pedig ebben a sportban ez nem igazán működik. Mert hiába tudom, hogy merre van a Parlament vagy a Halászbástya, az nem sokat segít. A rengeteg néző látványa, és persze a sötétedéskor felvillanó ezer és ezer vaku, amikor a Duna fölé érek, az viszont plusz erőt ad – tette hozzá Besenyei, aki reméli, a legutóbbi, 2009-es futamhoz hasonlóan, amikor 650 ezren nézték meg a helyszínen a viadalt, megint sokan kíváncsiak lesznek rájuk.
Betétprogramként nemcsak a honvédség tart bemutatót – vízen és levegőben egyaránt – a hétvégén, hanem a Flying Bulls is, sőt igazi kuriózumként az amerikai légierő négy Varacskos Disznónak becézett A–10-es harci géppel formációban repül majd át Budapest fölött.