A túraautó-vb magyar pilótája, Michelisz Norbert számára fontosabb, hogy otthonos légkörben dolgozhat, mint hogy a zsebe tömve legyen.
Túl van az idénynyitó argentin futamon, milyen a Honda új versenyautója?
Jobb, mint a tavalyi, de sajnos még mindig nem olyan erős, mint a nagy rivális Citroënek – mondta Michelisz.
Ennek ellenére megcélozza az összetett dobogót? Elvégre a tavalyi negyedik hely után az jelentene előrelépést.
Nem ilyen egyszerű, hiszen idén három helyett már öt Citroën indul. Na és ott van még a saját két márkatársam, a gyári pilóta Gabriele Tarquini és Tiago Monteiro. Az elsődleges célom az, hogy őket megelőzzem. Persze, ha lehetőségem adódik, rajtam nem fog múlni a dobogó...
Ha már a gyári pilótáknál tartunk, sok rajongója értetlenül áll az előtt, hogy nem fogadta el a Honda ajánlatát, és maradt a Zengő Motorsportnál. Mi döntött a magyar csapat mellett?
Az elmúlt tíz év. Itt olyan légkörben, hangulatban versenyezhetek, ami lelkileg sokkal többet ad, mint amennyit technikai- lag nyertem volna az elszerződéssel.
Na és az anyagiak? A hírek 250 ezer eurós, azaz több mint hetvenmillió forintos ajánlatról szóltak.
Ilyesmit hallottam én is...
A magyar csapatnál van egyáltalán fizetése? Nincs. Az egyéni szponzoraimtól jön a bevételem.
Argentínában az időmérőn kiszakadt az első kereke, ami miatt az utolsó helyről rajtolhatott. Milyen gyakori az ehhez hasonló technikai hiba?
A túraautós mezőnyben nem hallottam még hasonlót. Remélem, erre a szezonra ezzel ki is pipáltam a meglepetéseket.
Végül mindkét futamon pontszerző – hatodik és hetedik – lett, amit a tekintélyes Touringcartimes.com ugyanolyan nagyra értékelt, mint az első és második helyen záró José María Lopez eredményét. Meglepte?
Meg, és jólesett az elismerés.
Nem fél, hogy a kilencszeres ralivilágbajnok Sebastien Loeböt teljesen magára haragítja, amiért a szakportálok rendre többre nézik az ön pályán nyújtott teljesítményét az övénél?
Nem hiszem, hogy Loeb foglalkozik ezzel. Különben pedig nem barátkozni, hanem versenyezni jöttem a mezőnybe.
Marokkó a következő állomás. Mit vár?
Nem szeretem azt a pályát, nincs meg rajta a komfortérzetem, így nagy csodát nem remélek. Igyekszem majd minél több pontot gyűjteni, de igazán a Hungaroringen várok jelentősebb javulást. Annál is inkább, mert akkorra érkezik meg az első fejlesztési csomagunk.