A téli tesztek alapján nem csak a fogadóirodák, de maga az F1 jogtulajdonosa, Bernie Ecclestone is a Mercedes-istálló dominanciáját várja. Sőt könnyen lehet: idén még több versenyt fog uralni Lewis Hamilton és Nico Rosberg, ami kiölheti az izgalmat a sorozatból.
– Minden vagyonom a Mercedes győzelmére tenném – fogalmazott egyértelműen Ecclestone a vb esélyeit illetően a Welt am Sonntagnak. – Legszívesebben befagyasztanám a Mercedes-motorok fejlesztését, de nem vagyok biztos benne, hogy ez elég lenne a konkurenciának.
Ám nem csak a német istálló és az üldözői teljesítménye között húzódik szakadék, hiszen a mezőny hátsó traktusa pontok helyett jóformán az életben maradásért küzd. A Marussiából lett Manor csapatnál pedig az is kérdés, hogy egyáltalán rajthoz tud-e állni hét végén. Ecclestone ezért máris azon töri a fejét, hogyan lehetne csökkenteni a kisebb alakulatok költségeit. Fel is vázolt egy lehetőséget, ám a fapados verzió a topcsapatoknál kiverte a biztosítékot.
Az ötlet lényege, hogy a pénzszűkében lévő istállók 15 millió fontból kapnának egy szabványautót Renault vagy Cosworth motorral. Igaz, nekik esélyük sem lenne a konstruktőri vb-címre, de meghirdetne számukra egy külön csapatbajnokságot.
– A mezőny első fele szerint ez leértékelné a sportágat, nem lenne többé Forma–1. Szerintem viszont mivel a kicsik eddig sem szóltak bele a dobogós helyekbe, semmi sem változna, csak annyi, hogy több autóval nagyobb show-t látnának a nézők, és senkinek sem kellene többé csődöt jelentenie – tette hozzá a brit milliárdos.
Ferrari 430 millió euró (131 milliárd Ft)
Red Bull 400 millió euró (122 milliárd Ft)
Mercedes 380 millió euró (116 milliárd Ft)
McLaren 240 millió euró (73 milliárd Ft)
Williams 180 millió euró (55 milliárd Ft)
Lotus 160 millió euró (49 milliárd Ft)
Sauber 85 millió euró (26 milliárd Ft)
Toro Rosso 80 millió euró (24 milliárd Ft)
Force India 75 millió euró (23 milliárd Ft)
Manor 70 millió euró (21 milliárd Ft)
› 10 kilóval több, 701 kilogramm lett az autók pilótával együtt mért minimális tömeghatára
› bevezették a virtuális safety cart (Jules Bianchi balesete hívta életre)
› eltörölték a népszerűtlen dupla pontot az idényzárón
› szezon közben nem változtatható a pilóták sisakfestése
› a jövőben 18 év alatti pilóta nem kaphat rajtengedélyt