A sportolók közül elsőként Cristiano Ronaldo lépte át a százmilliós határt a legnépszerűbb közösségi oldalon. Ez Portugália lakosságának a tízszerese. Vagyont érnek CR7 számára a lájkok.
Több mint kilencmillió futballcsapatot állíthatnánk össze azokból az internetes felhasználókból, akik kedvelik CR7-et a legnépszerűbb közösségi oldalon. A Facebook nagyszerű infografikával köszöntötte a Real Madrid csillagát, aki a sportolók közül elsőként lépte át a százmilliós határt.
Kapaszkodjunk meg: Ronaldo kedvelői egymás kezét fogva négyszer körbeérnék a Földet, csaknem 1200-szor megtöltenék a hatalmas Bernabéu-stadiont, és – ha kedvük szottyanna a közös játékhoz – lejátszhatnának egymással négy és fél millió focimeccset. Mindent elmond a 29 éves csillag népszerűségéről, hogy egymaga 25 millió lájkkal veri klubját, a Realt, s a nem sportoló hírességek közt is egyedül a 105 millió rajongója által kedvelt énekesnő, Shakira előzi meg. A hihetetlen népszerűség természetesen temérdek pénzt jelent a portugál ikonnak.
– Ronaldo szintjén a közösségi felület már direkt értékesítési csatorna, a játékos azért is kasszíroz évi sok tízmillió eurót a reklámszerződéseivel, mert rengetegen követik a mindennapjait – magyarázta Berkes Péter marketing-szakértő. – A vásárlókra jelentős hatást gyakorol, hogy mit visel, mit hirdet a kedvencük. A számítások szerint a Facebook esetében három-hat forintot jelent egy-egy lájk, nem vitás, Cristiano Ronaldóé az egyik legértékesebb felület.
Ronaldo rajongóinak 78 százaléka férfi, s a közösségi oldal még azt is közölte, hogy a rajongói közt a Luis, a Mohamed, az Ali, a Jose és a Maria nevűek vannak többségben. A Real ászát Indonéziából lájkolták a legtöbben, de imádják Brazíliában, Indiában, Mexikóban és az Egyesült Államokban is.