Míg a mezőny többségének tetszik, hogy a szövetség korlátozta a futam közbeni csapatutasításokat, Fernando Alonso szerint ez olyan, mintha egy foci- vagy kosáredző nem szólalhatna meg a pálya szélén.
Az azonnali hatállyal bevezetett, rádiókommunikációt érintő szabályozással a FIA csak tisztábbá akarta tenni a versenyeket. Mivel az nem csak az üzenetkapó pilótákat, hanem a szurkolókat is fölháborította, ha az istálló vezetői döntöttek a sorrendről, és a pályán elmaradt a csapattársak harca. De amiatt is kritizálták az F1-et, hogy a pilóták bábuként hajtják végre az utasításokat, mert lassan mindent a szájukba rágnak.
A legtöbb versenyző örül a korlátozásnak, ám a Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso nem túl lelkes:
– Olyan ez, mintha labdarúgásban vagy kosárlabdában az edző nem adhatna utasítást a játékosainak meccs közben – mondta Alonso. – Ezek az információk arra kellettek menet közben, hogy javítsunk az autó teljesítményén, és nem a pilótákról szólt. Ráadásul balesetveszélyes is lehet, ha például nem informálnak bennünket a fékek túlmelegedéséről, vagy a guminyomásról.
A Toro Rosso egyébként már a futam előtt hátrányba került, ugyanis hiába érkezett új orrkúppal, mivel az alkatrész megbukott a törésteszten, nem vetheti be.
Körök száma: 61
Táv: 5065 méter
Körrekord: 1:48.574 (S. Vettel, 2013)
Tavalyi győztes: Sebastian Vettel
Eddigi győztesek: Vettel (3), Alonso (2), Hamilton (1)
Időmérő: szombat 15:00 (m1)
Futam: vasárnap 14:00 (m1)