Adrien Newey nem kertelt, a sztártervezőnek csöppet sem tetszik a mai agyonszabályozott Forma–1, ezért új feladat után néz. Szerinte az autókat lassan lesüllyesztik a kisebb kategóriák szintjére.
Az elmúlt négy évben legyőzhetetlen versenyautót tervezett a Red Bullnak, jövőre mégis kiszáll, és csupán tanácsadóként segíti tovább a csapatot. Adrian Newey a Motorsportnak elárulta, miért. Szerinte a sok korlátozás kiölte a kreativitást, márpedig abban nincs nagy élvezet, ha ugyanolyan autókat kell „futószalagon” gyártani.
– Rossz irányt követ a sportág, afelé közelítünk, hogy az autók egyre egyszerűbbek legyenek, így a kasztnik előbb-utóbb a GP1 szintjére eshetnek vissza – mondta Newey. – Ha például valamennyi kocsit fehérre festenénk, már most nehezen lehetne megkülönböztetni egyiket a másiktól, jövőre pedig még az orrkúpok is egységesek lesznek. Itt volt hát az ideje, hogy új kihívás után nézzek.
Pedig Newey önkéntes háttérbe vonulásával sokat veszít a sportág, hiszen eddig kilenc egyéni és tíz csapat vb-cím köszönhető az általa tervezett kocsiknak. Ráadásul a rajongók is osztják Newey véleményét, a nézőszám-visszaesés ugyanis egyértelműen jelzi: az új szabályok és az istállókra kényszerített folyamatos költségcsökkentés pont azt ölik ki a Forma–1-ből, ami élvezetessé teszi.
Newey vb-győztes autói
1992: Williams (Nigel Mansell)
1993: Williams (Alain Prost)
1996: Williams (Damon Hill)
1997: Williams (Jacques Villeneuve)
1998: McLaren (Mika Hakkinen)
2010–2013: Red Bull (Sebastian Vettel)
Emberségből jelesre vizsgázott a Mercedes autógyártó, amely továbbra is kitart a Michael Schumacher mellett, és nem bont szerződést a síbalesete után hosszú regeneráció előtt álló hétszeres F1-es világbajnokkal. A Daimler elnöke, Dieter Zetsche a Bildnek elmondta, hogy minden pozitív hírnek örülnek Schumival kapcsolatban, és nem foglalkoznak vele, hogy jelenlegi helyzetében nem tudja a márkát nagykövetként képviselni. Több személyes szponzora – például a Rosbacher víz – ellenben cserbenhagyta a lábadozó bajnokot.