Tényleg óriási a baj a címvédő Red Bull istállónál, hiszen a korábbi sereghajtó Toro Rossótól kértek segítséget. A kiscsapat fékrendszere ugyanis sokkal jobban működik, mint Sebastian Vetteléké.
A Red Bull harmatgyenge teszteredményei miatt ugyan elsősorban a Renault-motort hibáztatják, ám lassan kiderül, szinte minden fontosabb alkatrész fejlesztésre szorul a világbajnok istállónál. Az autó lassú és megbízhatatlan. Nem csoda, hogy a fiókcsapat, a Toro Rosso fékrendszerére fanyalodnak az idénynyitón.
– Az Ausztrál Nagydíj legalább két hónappal korábban rajtol, mint ahogy nekünk kényelmes lenne – panaszkodott a Red Bull szaktanácsadója, Helmut Marko. – Hiába dolgoznak éjjel-nappal a csapat és a Renault mérnökei, jelenleg nehéz megmondani, hogy mikorra lesz versenyképes az új autó, ha az lesz egyáltalán.
A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel egyedül abban bízik, valahogy a célba gyötri a versenygépét Melbourne-ben. Számításai szerint mivel a mezőny nagy része feladja majd a versenyt, kis szerencsével már a befutó vb-pontot eredményezhet.
Nem mindenki látja ilyen borúsan a Red Bull helyzetét. – Mindössze három futam kell, és Vettel újra az élbolyban lesz – jósolta Gerhard Berger, aki a Toro Rossónál korábban a pilóta főnöke volt. – Nekik vannak a legjobb szakembereik, így gyorsan feltámasztják az autót.
Áprilisra készül el a Lotus
A topcsapatok közül nemcsak a Red Bull szenved, hanem a Lotus is. A francia istálló kihagyta az első tesztet, így kevesebbet körözhetett a vetélytársaknál. S az sem sikerült valami fényesen. Nick Chester technikai igazgató szerint az április 1-jei Bahreini Nagydíjra áll majd össze az autójuk. Igaz, addig két futamot – ausztrál és maláj – is lebonyolítanak...