Egy teória szerint Bernie Ecclestone azért kritizálja a jelenlegi Forma–1-et, mert az esetleg leértékelődő jogok felvásárlására játszik. Lewis Hamilton eközben az idén másodszor rajtolhat a pole-ból.
Miközben a megújult Forma–1 mezőnye a 2014-es idény második futamára, a Malajziai Nagydíjra készül, egy elképesztő teória kapott szárnyra a bokszutcák környékén. Egyesek szerint Bernie Ecclestone, a sportág kereskedelmi jogainak tulajdonosa azért kritizálja folyamatosan a V6-os motorok gyenge hangját, hogy ezzel leértékelődjenek az F1-es részvények.
Hogy ez miért lenne jó a 84. életévében járó üzletembernek? Nos, a teória gyártói úgy vélik, hogy a Red Bull milliárdos tulajdonosával, a sok szabálymódosítás miatt szintén kiábrándult, sőt az istálló kiszállását is meglebegtető Dietrich Mateschitz-cel megvásárolnák az olcsóbbá váló részvények több mint ötven százalékát, és visszahoznák a régi dübörgést az F1-be. Folytatva a talán kissé merész elméletet, már arra is megvan a forgatókönyv, ha Ecclestone esetleg hamarosan távozna az élők sorából, ekkor ugyanis a Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner örökölné meg a brit részvényeit.
Hogy a történetnek mennyi lehet a valóságalapja, hamarosan kiderül, mindenesetre a szakadó eső miatt ötven percet csúszó szepangi időmérő edzés után Ecclestone és a Red Bull is egy kicsit megnyugodhatott. A négyszeres világbajnok Sebastian Vettel az idén mindkétszer pole pozíciót kiharcoló Lewis Hamilton mögött a második leggyorsabb időt futotta, és az autók is hangosabbak voltak, mint Ausztráliában.
– Itt kicsit jobb a helyzet. Valószínűleg azért, mert a tetőszerkezetek felszívják a hangokat, de az ausztrálok és az amerikaiak elégedetlenek, és a szingapúriak is jelezték, hogy kiszállnak, ha a zajvesztés miatt nézőket veszítenek – magyarázkodott Ecclestone.
Lewis Hamilton – Mercedes – 1:59.431
Sebastian Vettel – Red Bull – 1:59.486
Nico Rosberg – Mercedes – 2:00.050
Fernando Alonso – Ferrari – 2:00.175
Daniel Ricciardo – Red Bull – 2:00.541
Kimi Räikkönen – Ferrari – 2:01.218