Sport

A dupla pont nyíltabbá teheti a Forma-1-et

Csanálosi Beáta

Létrehozva: 2014.03.11.

A hét végén rajtoló F1-es szezon legnagyobb változását a 25 év után visszatérő turbómotorok jelentik, ám az időmérő megreformálásával és a duplán számító idényzáróval is izgalmasabbá válik a sorozat.

Gazdaságosabb technika

A csapatot a 2,4 literes V8-as motorok helyett idén már 1,6 literes V6-os erőforrásokat használnak. Ám nem ez az egyetlen technikai újdonság. A KERS (kinetikus energiavisszanyerő rendszer) ERS-re változott, mivel már nemcsak a mozgási (kinetikus), hanem a motor hőenergiáját is hasznosítja. Ez 80 helyett kb. 161 plusz lóerőt jelenthet.

Szabadabb ünneplés

Két változtatást a pilóták is kitörő lelkesedéssel fogadtak: az állandó rajtszámot és a szabadabb ünneplést. Továbbra is az aktuális címvédőt illeti az 1-es, a többiek pedig 2 és 99 között választhattak, s a sisakjukon is viselt szám egész F1-es pályafutásuk alatt végigkíséri őket.

A győzelmi ünneplést idén szabadabban kezelik majd a versenybírák, leintés után engedélyezett a gumiégetés a pályán, ha ez nem veszélyeztet másokat. Sebastian Vettelt tavaly az indiai futam után még megbüntették azért, hogy a célegyenesben köröket „rajzolt” az aszfaltra.

Szigorúbb büntetések

Idén már a kisebb kihágásokért is kiszabható időbüntetés, méghozzá öt másodperces. De büntetőpontok is adhatóak, s ha 12 összegyűlik, az a következő versenyről automatikus kizárást jelent.

A korábbi nyolc motor helyett idén már csak öttel gazdálkodhatnak a pilóták – a tartalék bevetése rajtpozíció-vesztéssel jár –, s a sebességváltót is öt helyett már csak minden hatodik nagydíj után lehet szabadon cserélni.

Izgalmasabb végjáték

Hogy egészen a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjig nyitott maradjon a küzdelem, az utolsó versenyért kapott pontokat megduplázzák, azaz a győztes 25 helyett 50 pontot zsebelhet be. Az időmérő edzéseket ugyanakkor úgy próbálják feldobni, hogy a rajtsorrendről döntő Q3 résztvevői egy plusz szett abroncsot kapnak, így már senkinek sem lesz érdeke a bokszban ücsörögni gumikímélés címszóval. Főleg, hogy a versenyen azzal kell rajtolniuk, amivel a Q2-ben a legjobb köridőt futották. 

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek