Tűpárnát csinált a svéd Pepsi a Cristiano Ronaldót ábrázoló vudu babából. A sündiszóhoz hasonló portugál focista baba sínekre fektetésével próbálta fokozni a svédek harci kedvét. Az akció rosszul sült el, a cég kénytelen volt bocsánatot kérni.
Magára haragította a svédországi Pepsi-csapat a portugálokat. Az üdítőket forgalmazó világcég egyik überokos marketingese a Svédország–Portugália világbajnoki pótselejtező előtt Cristiano Ronaldóra hajazó, számtalan tűvel teleszurkált vudu babával próbálta feltüzelni a svéd szurkolók lelkesedését.
Mi több, a kreatív gondolkodású reklámguruk a Ronaldo-babát vonatsínekre fektették, és ezzel a szellemesnek szánt megjegyzéssel látták el: „Keresztülgázolunk Portugálián”. Mint ismert, sokkal inkább Portugália száguldott át Svédországon, mert – Ronaldo mesterhármasának köszönhetően – 4-2-es összesítéssel jutott ki a vb-re.
Az akció azonban arra jó volt, hogy teljesen elvadítsa a portugál szurkolókat, akik rögvest létrehozták a Soha sem iszom Pepsi oldalt a Facebookon, ami gyorsan 115 ezer hívőre talált. Ráadásul egy kis technikai trükk segítségével csináltak egy olyan képet, amint a Ronaldo-baba harsányan kacag egy kisiklott – svéd zászlóval feldíszített – vonatszerelvény roncsai mellett.
Ezek után nem csoda, hogy a Pepsi letöröltette a közösségi oldalról a Ronaldo-baba képeket, majd közleményben kért bocsánatot. – Nem szeretnénk, ha a sportra vagy a versenyek szellemére rossz fény vetülne. Elnézést kérünk, ha ezekkel a képekkel megbántottunk valakit. Ezért eltávolítottuk az oldalról. Szeretnénk bocsánatkérésünket kifejezni és kiterjeszteni minden érintett számára – szólt a Pepsi áll a bocsánatkérésben.