Hiába harcol az Újpest a szurkolói kártya ellen

foci
PUBLIKÁLÁS: 2013. július 11. 11:15
Követőket keres a szurkolói kártya bevezetésének megtagadásához az Újpest, ám annak ellenére sem talál társakra, hogy tavasszal a rendszer tesztelésének nézőelriasztó hatása volt.
(turcsik)

Nyílt levélben fordult az NB I-es csapatokhoz az Újpest, hogy együtt lépjenek fel az MLSZ-nél a következő idénytől kötelezően bevezetésre kerülő szurkolói kártya ellen.

A lila-fehérek szerint már a regisztráció tesztelése is több stadionban jelentős nézőszám-visszaesést produkált a ­ta­vasszal. Habár sokan ­egyet­ér­te­nek a kezdeményezéssel, egyetlen klub sem csatlakozott hozzá.

– Még ha pozitív is a cél, a jelenlegi újpesti vezetés olyan mértékben eljátszotta már a saját szurkolóinak és a magyar foci más szereplőinek a bizalmát, hogy senki nem fog melléjük állni – mondta egy neve elhallgatását kérő lila ­szim­patizáns. – Belgiumban a szurkolói kártya bevezetése miatt egy kiscsapat majdnem csődbe ment, azaz nincs létjogosultsága.

Az MLSZ szurkolói irodájának vezetője, Őri Márk szerint az Újpest rossz helyen kopogtat.

– A regisztrációt törvény írja elő, azaz nem az MLSZ-hez kell fordulni az eltörlése miatt, hanem a szövetséggel karöltve a parlamenthez. A kártya felesleges, nem javítja a biztonságot – magyarázta a Videoton egyik főszurkolója.

A Ferencváros az ellenpélda, hiszen ott már évek óta működik a regisztráció, és a nézőszám sem csappant meg.

– Igaz, hogy nálunk van szurkolói kártya, de sok értelme nincs, mert nincs meg hozzá a megfelelő háttérintézmény – vallotta be Magyar Balázs, az EEE szurkolói csoport vezetője. – A Fradinál nincs elfogadott házirend, így nincs igazi elrettenő erő a szabálysértőkkel szemben, másrészt a kártya birtokosa alig részesül valamilyen plusz szolgáltatásban. Ettől függetlenül nem hiszem, hogy ki lehet térni a bevezetése elől.
 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.