A F1-es pilóták bojkottal fenyegetőzése megtette a hatását, a hétvégi Német Nagydíjon már megerősített Pirelli-abroncsokkal róhatják a köröket. A Hungaroringre viszont újabb gumimódosítást ígérnek.
Ugyan most mindenki a száguldó cirkusz gumiszállítójára, a Pirellire mutogat, hogy silány termékeivel veszélybe sodorja az autóversenyzők életét – Silverstone-ban egyre-másra robbantak szét a felnik –, nem árt felidézni, hogy az olasz cég „megrendelésre” gyártott ilyen rövid élettartamú abroncsokat.
Az F1 jogtulajdonosa, Bernie Ecclestone ugyanis azt kérte, hogy mindössze 10–15 kört bírjanak ki a kerekek, mert a gyakori bokszkiállások izgalmasabbá teszik a futamokat. Rosszul sült el a kísérlet.
A Pirelli pedig most kapkodhat, hogy helyreállítsa a renoméját. Első lépésként azzal állt elő, hogy a hétvégi nürnburgringi versenyen kevlárpalástos gumikat vet be, amelyek lényegesen strapabíróbbak. Ám ez is csak átmeneti megoldás, ugyanis a július 28-i Magyar Nagydíjra újabb változat jöhet – a csapatok is inkább ezt preferálják –, a tavaly már bevált keverékek továbbfejlesztése.
Persze más kérdés, hogy az idény közben módosított abroncsok hogyan érintik a vb-címért harcoló istállókat. Vajon ki nyer és ki veszít majd a gumikérdésen?
Talán nem véletlenül vétózta meg korábban a kevláros megoldást a Ferrari, a Lotus és a Force India… A Nemzetközi Automobil Szövetség azonban ügyesen kiküszöbölte, hogy ez megismétlődjön, szabályt módosított, amely szerint a jövőben már nincs szükség minden egyes csapat beleegyezésére ahhoz, hogy változtassanak a gumikon.