Az F1-es Spanyol Nagydíj után összetűz zúdult a gumiszállító Pirellire. A csalódott Mercedes és Red Bull csapat egyenesen röhejesnek nevezte, hogy az abroncsok döntik el, ki nyeri a futamot.
66 kör alatt 82 bokszkiállás történt Barcelonában: nem csoda, ha a száguldó cirkusz mezőnye megelégelte, hogy a Pirelli gumik váltak a vb-sorozat főszereplőivé.
– A Forma–1 jelenleg egy nagy vicc! – dühöngött Niki Lauda, a Mercedes szaktanácsadója. – A gumikérdést ugyanis nemcsak a nézők, de a versenyzők, sőt, a mérnökök sem értik. Így aztán ahelyett, hogy a királykategória a sebességről szólna, az jár jól, aki lassan vezet, és vigyáz az abroncsaira. Egyáltalán minek vannak nagy teljesítményű motorok, ha a pilóták nem hozhatják ki belőlük a maximumot?
A Mercedes mellett a vb-címvédő Red Bull istálló a leghangosabb kritikusa a Pirellinek.
– Amennyiben a pilótáink az autó teljes potenciálját kihasználnák, tízszer is kereket kellene cserélniük, ami képtelenség – mondta a Red Bull tulajdonosa, Dietrich Mateschitz. – Ennek így nincs sok köze az autóversenyzéshez, ez már csak a gumikímélésről szól.
Tény, hogy a Pirelli abroncsok a Bahreini és a Spanyol Nagydíjon kritikán alul teljesítettek, a sok kerékcsere mellett többeknél egyszerűen lemállott a hátsó abroncs futófelülete, mint Jean-Éric Vergne-nek vagy Paul di Restának az edzésen. De Felipe Massa és Lewis Hamilton is tudna erről mesélni szahíri tapasztalata alapján.
A gumiszállítónál egyébként azzal védekeznek, hogy így legalább izgalmasak a futamok, és nem mindig az nyer, aki megszerzi a pole-pozíciót. Ráadásul nem maguktól találták ki a gyorsabb kopást, egyszerűen az év elején ezt kérte tőlük a jogtulajdonos Bernie Ecclestone. Ám most, a támadások miatt változtatnak a keverékeken.