Nagyon beégett reklámembereivel a Nike, legutóbb Oscar Pisto-riusszal bontott szerződést, de ugyanezt meg kellett tennie Lance Armstronggal és Tiger Woodsszal is.
A Nike minden évben számos sztárral köt szponzori szerződést, akivel nagy tervei vannak, azt nagykövetnek nevezi ki. Ezt a címet töltötte be Oscar Pistorius is, aki február 14-én megölte szerelmét, Reeva Steenkampot. A dél-afrikai paralimpiai bajnok futót több világcég támogatta, a Nike volt az első, amelyik bejelentette, hogy megvonja tőle a szponzorációt. Nem véletlen, hogy a sportszergyártó gyorsan reagált, az utóbbi időben megtanulta, miként kell kezelni az ilyen jellegű kínos ügyeket.
Ha nem is ekkora súlyú, de hasonlóan kellemetlen helyzetet idéztek elô a cég korábbi védencei is, akiknek a kárán a sportszergyártó megtanulta, hogy nem érdemes sokáig várni a végső döntéssel: azonnal szakítani kell.
Az első kínos ügyet Tiger Woods szolgáltatta, az akkori világelső golfozóról ugyanis 2009 őszén kiderült, hogy fűvel-fával megcsalta feleségét, aki azóta már el is vált tőle. Woods ötéves, 100 millió dolláros (22 milliárd forint) szerződéssel bírt, amikor robbant a bomba, a Nike hosszas fejtörés után rúgta csak ki.
Hasonlóan kínos helyzetbe került a sportszergyártó cég Joe Paterno miatt is, a Nike ugyanis egy ifjúsági fejlesztési központot nevezett el a korábbi, azóta elhunyt futballedzőről, akiről kiderült, hogy edzői karrierje során több tucatnyi gyereket molesztált. Tavaly átnevezték az épületet szép csendben…
Lance Armstronggal tavaly októberben szakította meg az együttműködést a cégóriás arra hivatkozva, hogy az amerikai kerékpározó doppingügye rossz fényt vet a világhírű márkára. Azóta kissé elnézőbben nyilatkozott a Nike egyik vezetője, Phil Knight, amikor úgy fogalmazott: – Soha ne mondd, hogy soha…
De ennél több azóta sem történt.