Beégett a Nike a reklámarcaival

botrány
PUBLIKÁLÁS: 2013. március 02. 12:15
Nagyon beégett reklámembereivel a Nike, legutóbb Oscar Pisto-­riusszal bontott szerződést, de ugyanezt meg kellett tennie Lance Armstronggal és Tiger Woodsszal is.

A Nike minden évben számos sztárral köt szponzori szerződést, akivel nagy tervei vannak, azt nagykövetnek nevezi ki. Ezt a címet töltötte be Oscar Pistorius is, aki február 14-én megölte szerelmét, Reeva Steenkampot. A dél-afrikai paralimpiai bajnok futót több világcég támogatta, a Nike volt az első, amelyik bejelentette, hogy megvonja tőle a szponzorációt. Nem véletlen, hogy a sportszergyártó gyorsan reagált, az utóbbi időben megtanulta, miként kell kezelni az ilyen jellegű kínos ügyeket.

Ha nem is ekkora súlyú, de hasonlóan kellemetlen helyzetet idéztek elô a cég korábbi védencei is, akiknek a kárán a sportszergyártó megtanulta, hogy nem érdemes sokáig várni a végső döntéssel: azonnal szakítani kell.

Az első kínos ügyet Tiger Woods szolgáltatta, az akkori világelső golfozóról ugyanis 2009 őszén kiderült, hogy fűvel-fával megcsalta feleségét, aki azóta már el is vált tőle. Woods ötéves, 100 millió dolláros (22 milliárd forint) szerződéssel bírt, amikor robbant a bomba, a Nike hosszas fejtörés után rúgta csak ki.

Hasonlóan kínos helyzetbe került a sportszergyártó cég Joe Paterno miatt is, a Nike ugyanis egy ifjúsági fejlesztési központot nevezett el a korábbi, azóta elhunyt futballedzőről, akiről kiderült, hogy edzői karrierje során több tucatnyi gyereket molesztált. Tavaly átnevezték az épületet szép csendben…

Lance Armstronggal tavaly októberben szakította meg az együttműködést a cégóriás arra hivatkozva, hogy az amerikai kerékpározó doppingügye rossz fényt vet a világhírű márkára. Azóta kissé elnézőbben nyilatkozott a Nike egyik vezetője, Phil Knight, amikor úgy fogalmazott: – Soha ne mondd, hogy soha…

De ennél több azóta sem történt.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.