A 2013-as F1-es idényben öt újonc, Esteban Gutierrez (Sauber), Giedo van der Garde (Caterham), Max Chilton (Marussia), Luiz Razia (Marussia) és Valtteri Bottas (Williams) csatlakozott a mezőnyhöz, s közülük négyen – a kivételt Bottas jelenti a Wil- liamsnél – fizetnek a csapatuknak az ülésért. A tendenciát, mely szerint lassan luxus autókölcsönzővé silányul az autósport királykategóriája, sokan rossz szemmel nézik a sportágban, ráadásul a korábbi tapasztalatok alapján a zöldfülűek komoly galibákat okozhatnak a pályán.
Elég csak az indiai Narain Karthikeyanra gondolni, akivel az elmúlt két évben szinte minden versenytársának meggyűlt a baja, tavaly például Sebastian Vettel, Jenson Button és Nico Rosberg is felöklelte a túl lassan döcögő indiait. De a Toro Rosso 2012-es újonca, Jean-Eric Vergne is csinált egy-két hajmeresztő manővert: az Európa Nagydíjon Heikki Kovalainennek ment neki, a monacói edzésen a korláttal csókolózott össze, míg Monzában levegőbe röpült a kocsijával, hajszállal kerülve csak el a tömegkatasztrófát.
– Szomorú ennyi fizetős, tapasztalatlan pilótát látni a Forma–1-ben – fogalmazta meg kritikáját a McLaren csapatvezetője, Martin Whitmarsh. – A motorsport csúcsának nem erről kellene szólnia. De a legrosszabb, hogy a többségük egyszerűen nem elég jó ahhoz, hogy itt versenyezzen. Ha túl korán jutnak lehetőséghez, és nincs meg a kellő sebességük, rutinjuk, az komoly veszélyeket rejt. cs
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.