Rekord: 4 millió dollárba kerül fél perc reklámidő

Super Bowl
PUBLIKÁLÁS: 2013. február 01. 18:15
Magyar idő szerint hétfő hajnalban rendezik a világ legnézettebb egynapos sporteseményét, a Super Bowlt. Íme a finálé – számokban.
Mazsár Tamás

113 millió néző

Tavaly, 113 millióan ültek le a képernyő elé megtekinteni a New York Giants és a New England Patriots összecsapását, amelyet előbbi nyert meg 21-17-re. A Super Bowl sorozatban harmadik alkalommal döntötte meg a nézettségi rekordot és jó esély van arra, hogy ez a tendencia idén sem fog változni. Idén lesz a második alkalom, hogy az interneten, a CBSSports.com-on is lehet nézni a meccset.

30 másodperc

Egy félperces reklám átlagára tavaly 3,5 millió dollár volt, az amerikai fogyasztást 11 milliárd dollárral – a világ többi részén 10 milliárddal – növelte meg a Super Bowl. Ennyi pénzt költöttek a sportág szerelmesei étel, ital, dekoráció vásárlására. Csirkeszárnyból 1,25 milliárd darab fogyott. Az előző évben öt millióan tervezték, hogy új tévét vásárolnak, kifejezetten ez az egy esemény miatt. Idén 4 millió dollárt (880 millió forint) kell fizetni egy félperces reklámidőért.

4 év

Idén a Baltimore Ravens és a San Francisco 49ers csap össze, New Orleansban. A baltimore-i hollókat 1996-ban alapították – pontosabban alakult újjá – és jelenleg a világ 18. legértékesebb klubja 1,09 milliárd dollárral. Megalakulásuk után négy évvel, 2000-ben már Super Bowl-t nyertek.

5 siker

A San Franciscó-i patrióták csapata az egyik legnagyobb múltú klub, 1946-ban alakult, igaz anyagi szempontból rosszabbul áll, mint ellenfele, “csak” 990 millió dollár a becsült értéke. Eddig öt Super Bowl-t nyert, legnagyobb klasszisa Joe Montana volt.

1-1

A hírességek is izgatottan várják már a mérkőzést. Michael Phelps hatalmas Ravens szurkoló hírében áll, ami nem meglepő, hiszen Baltimore-ban született, a konferenciadöntőt is ott volt, és jól szurkolt. Robbie Williams 49ers iránt érzett rajongása már nehezebben magyarázható, de tény, az angol énekes a San Francisco sikerért szorít a döntőben. Vagyis ami a világsztár drukkereket illeti, 1-1 az állás.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.