Timo Glock menesztése a F1-es Marussia-istállótól rávilágított: a még betöltetlen helyek kizárólag fizetős pilótákra várnak. Az utóbbi időben tucatnyi tehetséges versenyző maradt hoppon a pénz miatt.
Már a száguldó cirkuszban is csak az öt topcsapat – Red Bull, Ferrari, McLaren, Mercedes és Lotus – engedheti meg magának, hogy kizárólag a tehetséget figyelembe véve szerződtessen magának pilótát.
Nem csoda, hogy az elmúlt két idényt tekintve legalább egytucatnyi, ám jelentős szponzori háttérrel nem rendelkező versenyző volt kénytelen búcsút inteni a királykategóriának.
Az sem mindegy, mennyi pénzt tud valaki mozgósítani, az anyagi gondokkal küszködő Force India, Marussia és Caterham egy-egy üléséért még mindig tart a licitálás.
A hírek szerint négy rutinos pilóta (Bruno Senna, Vitalij Petrov, Adrian Sutil, Heikki Kovalainen) és két újonc (Jules Bianchi és Luiz Razia) közül kerülnek ki a szerencsések.
Persze az az ideális, amikor a fizetős pilótáról menet közben kiderül, hogy a pályán is megállja a helyét. A legjobb példa erre a Spanyol Nagydíj tavalyi győztese, Pastor Maldonado, aki a venezuelai állami olajcégnek, a PDVSA-nak köszönhetően szép kis summát tett le az asztalra.
De az is köztudott, milyen jól jár Fernando Alonsóval a Ferrari, miután a tőkeerős spanyol Santander bank ragaszkodik a kétszeres világbajnokhoz.