Romain Grosjean nem elég, hogy 50 ezer eurós (14,5 millió forint) büntetést könyvelt el a spai balesete után, de egy futamra el is tiltották. Erre évek óta nem volt példa a Forma–1-ben.
Az utóbbi években inkább pénzbüntetéssel próbálják jó útra terelni a pilótákat, a futameltiltás lehetőségével ritkán élt a sportág vezető testülete. A legutóbbi emlékezetes eset 2005-ben volt, amikor Jenson Buttont és Szato Takumát meszelték el – a BAR-Hondák szabálytalansága miatt – két versenyre, 1994-ben Michael Schumacher szintén két futamot hagyott ki, miután nem vette figyelembe a fekete zászlós jelzést, és nem hajtott vissza a bokszba. 94-ben Mika Häkkinent is eltiltották egy versenyről, Eddie Irvine-t pedig háromról, ám a büntetések mögött főként olyan hibák álltak, amelyek a csapaton belüli rossz kommunikációval magyarázhatók.
Romain Grosjean esete nem ilyen, nála a felelőtlen balesetokozás a magyarázat.
– Nagyon sajnálom, ami történt – mondta –, de úgy éreztem, hogy már Lewis Hamilton előtt vagyok. Kis hibának indult, de hatalmas baleset lett belőle. Nem azért jöttem, hogy az első kanyarban kiessek, mégis most annak örülök, hogy senki sem sérült meg. Szörnyű volt hallani, hogy milyen nagy büntetést kaptam.
Azért az nem lehet véletlen, hogy a Lotus pilótája az idény 12 futama során hét balesetben benne volt.
– Tudom, hogy túl sok a hét baleset – reagált a felvetésre a pilóta. – Nem mindegyik az én hibám volt, persze akadt, amelyik igen. Analizáljuk a videókat, és ügyelni fogok arra, hogy ne ismételjem meg őket. Grosjeant a belga Jerome D’Ambrosio fogja helyettesíteni a hétvégi, monzai futamon. Eric Boullier csapatfőnök igyekszik felkészíteni a versenyre, de persze azt sem úszta meg, hogy válaszoljon a kérdésre: Grosjean jelenléte a Lotusnál sokkal inkább a francia olajcég, a Total szerepvállalásával magyarázható, mintsem a pilóta tehetségével.
– Hét balesetben volt benne az idén, de nem mindegyikért ő a felelős – próbált kitérni a válaszadás elől a csapatfőnök. – A baleset többi szereplője is sokat koccant karrierje kezdetén, reméljük, Romain gyorsan tanul.
Alonso kiáll a francia mellett
Fernando Alonso értékes pontokat veszített Romain Grosjean akciója miatt, a spanyol ennek ellenére továbbra is vezeti a vb-pontversenyt, igaz, Vettel, második helyének köszönhetően, 42-ről 24-re csökkentette a hátrányát vele szemben.
– Nem haragszom Grosjeanra – mondta a világbajnok –, nem szándékosan csinálta. Számomra a „rosszkor voltam rossz helyen” tipikus esete volt ez a baleset. Tény, bizonyos pilótáknak kevesebbet kellene kockáztatniuk a rajtnál. Az ütközés nagy volt, úgy éreztem, mintha elcsapott volna egy vonat, szerencse, hogy ezek az autók már biztonságosak, és pár nap múlva újra a volánhoz ülhetek. Ami a továbbiakat illeti: ugyan Vettel csökkentette a hátrányát velem szemben, de én most jobban félek a McLarenektől, azon belül is Hamiltontól, aki, ugye, szintén kiesett, vagyis nem tudott rajtam hozni semmit.