A Forma–1-es csapatok előőrsei már elfoglalták a mogyoródi pályát, a Hungaroring Sport Zrt. elnök-vezérigazgatója, Gyulay Zsolt pedig gondos házigazdaként figyelte az építkezést.
Miközben a daruk a kamionokról emelték be az istállók főhadiszállásainak elemeit a paddockban kijelölt helyükre, Gyulay Zsolt a robogójával szlalomozott a sürgő-forgó munkások között. A száguldó cirkusz magyar vendéglátójaként innentől kezdve már egy szabad perce sincs a verseny leintéséig.
– Valójában még a díjátadó után sem lehet elégedetten hátradőlni, jó példa volt erre a barcelonai verseny, ahol az eredményhirdetés után robbant fel a Williams boksza – mondta Gyulay, aki májusban a helyszínen tapasztalta meg, milyen hirtelen eluralkodhat a pánik egy váratlan esemény hatására. – Szóval csak a futam másnapján nyugszom meg, amikor már az utolsó kamion is kigördült a ringről.
A futamból mennyit szokott látni?
- Szinte egy percet sem, de számomra ilyenkor a végeredmény másodlagos, a lényeg, hogy rendben lemenjen a verseny.
Azért van olyan pilóta, akiért szorít?
- Több is akad, de mind másért. Kimi Räikkönennek azért drukkolok, mert az ide érkező sok finn szurkoló akkor lesz igazán elégedett – s jön el jövőre is –, ha ő jó eredményt ér el. Mark Webber és Sebastian Vettel egyaránt nagyon szimpatikus figura, na és a Red Bull mégiscsak osztrák, azaz szomszéd csapat. Ha Michael Schumacher itt nyerne nálunk, az nagy durranás lenne, ami szintén nem utolsó szempont. S mivel itthon talán a Ferrarinak van a legtöbb rajongója, Fernando Alonso sikere is jól jönne, ráadásul a spanyolnak pont a nagydíj napján lesz a születésnapja.
Netán valamilyen meglepetést szánnak Alonsónak?
- Igyekszünk elintézni, hogy neki rövidebb legyen a pálya…
A Magyar Nagydíj 2016-ig biztos pont a versenynaptárban. A folytatással kapcsolatban történt már puhatolózás? Netán sor kerülhet előtárgyalásra?
- Nincs még olyan közel a szerződésünk lejárta, ráadásul kevés pálya büszkélkedhet 2016-ig szóló megállapodással. Úgy gondolom azonban, ha Magyarország folytatni akarja az F1-et, meglesz rá a lehetősége.
Nem fél, hogy a modernebb pályák kiszorítják a magyar versenyt a programból?
- Zágrábban most épül egy pálya, ha jól tudom, 250 millió dollárból, ezekkel persze nehéz versenyezni. Viszont vannak más előnyeink, amikbe most nem mennék bele. A Hungaroring jelenleg megfelelő állapotban van, rengeteg apróságot korrigáltunk rajta idén is, ami talán nem olyan látványos. A lényeg azonban, hogy a versenyigazgató, Charlie Whiting csütörtökön áldását adja rá.
A Forma–1-en kívül több világversenyt is sikerült idén idecsábítani. Elégedett a kihasználtsággal?
- Négy nagy világversenyünk van, és számos egyéb hétvégi program, igen, most jó a kihasználtság.
Lehet ezt még fokozni?
- Nyilván, de ugyanakkor mérlegelni kell, megéri-e az adott eseményt idehozni. Van-e valami plusz, mint például a túraautó-világbajnokság esetében az, hogy egy magyar pilóta, Michelisz Norbert sikerét ünnepelheti hetvenezer szurkoló.
Ígérték, hogy hétvégén két világsztár vendége is lesz a bokszutcának.
- A kanadai énekes, Bryan Adams jön, s ugyan előzetesen a nálunk forgató hollywoodi színész, Bruce Willis is bejelentkezett, ilyen kaliberű sztárnál csak akkor lehet biztosat mondani, ha már a helyszínen van.