A mára műrepülésre váltó Illés Tamásnak anyagi okok miatt nem teljesült ugyan az álma, a Forma–1-es bemutatkozás, ám nevelt fia, Charles Pic révén mégis kapcsolatba került a száguldó cirkusszal.
Tizenegy éve Illés Tamás előtt is megcsillant a lehetősége az F1-es karriernek, az Arrows-csapat előszerződést kötött vele, ám végül semmi sem lett a megállapodásból. A magyar pilóta szponzori forrásai kevésnek bizonyultak, a Sportminisztérium pedig nem támogatta. – Sajnálom, hogy már sosem derül ki, mire lettem volna képes a Forma–1-ben – mondja Illés. – Legutóbb a márciusi Maláj Nagydíjon villant ez be, amikor a bokszutcában rám köszönt a Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso, akivel régen együtt csatáztunk a pályán. Sokkoló volt ilyen kicsivel a beteljesülés előtt elbukni a királykategóriát.
Nevelt fia, Charles Pic – a francia versenyző édesanyja közel egy évtizede él együtt a magyar férfival – révén azonban mégis a száguldó cirkusz közelében maradt. A Marussia 22 éves francia újoncát gyerekkora óta segíti. – Az autóversenyzést valójában a keresztapja, a korábbi Forma–1-es pilóta, Éric Bernard szerettette meg Charles-lal, tőle kapta az első gokartját is – árulta el Tamás. – Tizennégy éves korától kísérgetem a versenyeire, s máig kikéri a tanácsaimat. Elfogultság nélkül mondhatom, hogy nagyon tehetséges, mert Bahreinben, az első olyan pályán, amelyet korábbról már ismert, azonnal megverte az időmérőn a csapattársát, a sokkal rutinosabb Timo Glockot.
Nem csoda, ha a Marussiánál elégedettek vele. Persze hogy mennyire viszi, az nem csak tehetség kérdése, de remek csapat veszi körül, a menedzsere például az a Didier Coton, aki Lewis Hamiltont is képviseli. Miután csalódott az autósportban, Illés sportágat váltott, repülni kezdett, 2003-ban megszerezte a pilótajogsit, egy évre rá pedig már harmadik lett a műrepülő magyar bajnokságon. Szépen lépegetett előre a ranglétrán, előbb az Advanced kategória Európa-, majd világbajnoka lett, utána pedig jöhetett a csúcs, az Unlimited, amelyben egykor hazánk leghíresebb pilótája, Besenyei Péter is versenyzett.
– Arra büszke vagyok, hogy tavaly a világbajnokságon tizennegyedik lettem, főleg úgy, hogy a mezőny nyolcvan százalékának velem ellentétben ez a szakmája, ráadásul egyedüliként repültem kétüléses géppel, aminek teljesen más az egyensúlya – folytatja Illés, aki egyben a Magyar Műrepülő Egyesület elnöke, s barátaival európai sportrepülőközpontot akar létrehozni Matkópusztán. – Az első húsz között itt már minimális különbségek vannak, mégis azt vettem a fejembe, idén dobogóra állok. Persze az autózásról sem tett le végleg, amit jól bizonyít, hogy hamarosan a túraautó-vb egyetlen magyar csapatánál, a Michelisz Norbertet és Wéber Gábort is foglalkoztató Zengő Motorsportnál tesztel.