Magyar apa segíti az F1-es pilótát

Illés Tamás
PUBLIKÁLÁS: 2012. május 04. 15:15
A mára műrepülésre váltó Illés Tamásnak anyagi okok miatt nem teljesült ugyan az álma, a Forma–1-es bemutatkozás, ám nevelt fia, Charles Pic révén mégis kapcsolatba került a száguldó cirkusszal.
csb

 

Tizenegy éve Illés Tamás előtt is megcsillant a lehetősége az F1-es karriernek, az Arrows-csapat előszerződést kötött vele, ám végül semmi sem lett a megállapodásból. A magyar pilóta szponzori forrásai kevésnek bizonyultak, a Sportminisztérium pedig nem támogatta. – Sajnálom, hogy már sosem derül ki, mire lettem volna képes a Forma–1-ben – mondja Illés. – Legutóbb a márciusi Maláj Nagydíjon villant ez be, amikor a bokszutcában rám köszönt a Ferrari kétszeres világbajnoka, Fernando Alonso, akivel régen együtt csatáztunk a pályán. Sokkoló volt ilyen kicsivel a beteljesülés előtt elbukni a királykategóriát.

Nevelt fia, Charles Pic – a francia versenyző édesanyja közel egy évtizede él együtt a magyar férfival – ­révén azonban mégis a száguldó cirkusz közelében maradt. A Marussia 22 éves francia újoncát gyerekkora óta segíti. – Az autóversenyzést valójában a keresztapja, a korábbi Forma–1-es pilóta, Éric Bernard szerettette meg Charles-lal, tőle kapta az első gokartját is – árulta el Tamás. – Tizennégy éves korától kísérgetem a versenyeire, s máig kikéri a tanácsaimat. Elfogultság nélkül mondhatom, hogy nagyon tehetséges, mert Bahreinben, az első olyan pályán, amelyet korábbról már ismert, azonnal megverte az időmérőn a csapattársát, a sokkal rutinosabb Timo Glockot.

Nem csoda, ha a Marussiánál elégedettek vele. Persze hogy mennyire viszi, az nem csak tehetség kérdése, de remek csapat veszi körül, a menedzsere például az a Didier Coton, aki Lewis Hamiltont is képviseli. Miután csalódott az autósportban, Illés sportágat váltott, repülni kezdett, 2003-ban megszerezte a pilótajogsit, egy évre rá pedig már harmadik lett a műrepülő magyar bajnokságon. Szépen lépegetett előre a ranglétrán, előbb az Advanced kategória Európa-, majd világbajnoka lett, utána pedig ­jö­hetett a csúcs, az Unlimited, amelyben egykor hazánk leghíresebb pilótája, Besenyei Péter is versenyzett.

– Arra büszke vagyok, hogy tavaly a világbajnokságon tizennegyedik lettem, főleg úgy, hogy a mezőny nyolcvan százalékának velem ellentétben ez a szakmája, ráadásul egyedüliként repültem kétüléses géppel, aminek teljesen más az egyensúlya – folytatja Illés, aki egyben a Magyar Műrepülő Egyesület elnöke, s barátaival európai sportrepülőközpontot akar létrehozni Matkópusztán. – Az első húsz között itt már minimális különbségek vannak, mégis azt vettem a fejembe, idén dobogóra állok. Persze az autózásról sem tett le végleg, amit jól bizonyít, hogy hamarosan a túraautó-vb egyetlen magyar ­csapatá­nál, a Michelisz Norbertet és Wéber Gábort is ­foglalkoztató Zengő Motorsportnál tesztel. 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.