Ha fékezés közben csikorgó hangokat hallunk, akkor ez a fékbetét kopásjelzője, amely azt jelzi, hogy ideje kicserélni a fékbetéteket. Ennek megerősítése érdekében forduljunk autószerelőhöz.
Ha fékezés közben erősen kattogó hangokat hallunk, ez azt jelenti, hogy a fékbetétek elkoptak, és most már a féktárcsa és a féknyereg dörzsölődését lehet hallani. Ez esetben sajnos már szükség lehet a fékbetét cseréje mellett a féktárcsák cseréjére is.
Ha a fékpedál vagy a kormánykerék fékezés közben remeg, valószínű, hogy az elgörbült féktárcsával van probléma. Az elgörbült forgórészek megmunkálhatók, de általában forgórészek és a betétek cseréje jobb választás lehet a jármű biztonsága szempontjából.
Amikor a műszerfalon a féklámpa kigyullad, az a főfékhengerben lévő fékfolyadék alacsony szintjét jelezheti, vagy azt, hogy a rögzítőfék be van kapcsolva. Ha az autóból túl sok fékfolyadék szivárog, a fékek meghibásodhatnak. Mindenképpen forduljunk szerelőhöz, hogy ellenőriztessük a fékrendszert.
A fékbetétek lapos acél darabok vastag súrlódó anyag réteggel, amely a jármű típusától, méretétől és a féknyergektől függően változik. A fékbetétek a jármű fontos részei, amelyek súrlódást és nyomást gyakorolnak a kerekek mögött található féktárcsákra, hogy lelassítsák és megállítsák az autót.
A fékbetétek minden alkalommal, amikor a járművet fékezzük rendkívüli igénybevételnek vannak kitéve. Nagy súrlódásnak vannak kitéve, amely hatalmas hőt termel, amikor a két fékbetét az egytárcsás rotorra nyomódik.
A fékbetétek a fékhengerre nyomódnak és így súrlódást okoznak, ami a jármű lassítását és megállását eredményezi. Egy olyan összekapcsolt rendszer részét képezik, amely minden egyes alkatrészre támaszkodik a sikeres és biztonságos működéshez.
Amikor megnyomjuk a fékpedált, egy henger aktiválódik, amely a fékfolyadékot a tömlőkön keresztül az autó féknyergekbe küldi. A féknyergek bekapcsolják a fékbetéteket. A fékbetétek ezután nyomást és súrlódást gyakorolnak a közvetlenül a kerekekhez csatlakozó hengerekre. A nyomás és a súrlódás hatására a jármű és a kerekek megállnak vagy lelassulnak. A fékpedál felengedésekor a folyadék visszakerül a tömlőkbe, és a kerekek ismét mozgásba lendülnek.
A szerves fékbetétek, más néven azbesztmentes szerves fékbetétek természetes anyagokat, például gumit, üveget és gyantát használnak, hogy a betétek ellenálljanak a hőnek és megkössék az anyagokat. Sok szerves fékbetétben kevlárt használnak, mivel a kevlár nem szennyez, mivel idővel elhasználódik, és könnyebben ártalmatlanítható.
A szerves fékbetétek puhábbak, mint a más anyagból készült fékbetétek. A szerves fékbetét azonban nem jó választás nehéz súlyú járművekhez, mivel ezek jellemzően gyorsabban kopnak. A szerves fékbetétek leginkább kis méretű, erőteljes használatot nem igénylő autókhoz alkalmasak.
A kerámia fékbetétek könnyűek és jó fékteljesítményt nyújtanak a töltőanyag, a kerámiaszálak, a kötőanyagok és a rézszálak felhasználásával. Ezek a fékalkatrészek többszöri megállás után elvezetik a hőt, és magasan tartják a jármű teljesítményét.
A kerámia fékbetétek világos színű port termelnek, amely nem tapad a kerekekhez. Azonban nem minden járműtípusra valók és drágák is. A rutinszerűen közlekedő járművek, például a sportautók számára előnyösek lehetnek ezek a fékbetétek.
A fémes fékbetétek rézből, vasból, acélból és grafitból állnak, amelyeket összekevernek és összekötnek, hogy a fékbetét anyagát képezzék. Tartósak és költséghatékonyak, és a legtöbb ma forgalomban lévő járműben megtalálhatóak. Jó teljesítményt nyújtanak a súrlódás által generált hő átadásakor a féktárcsákkal.
A fémből készült fékbetétek azonban nehezek, és melegen működnek a legjobban. Létfontosságúak a nehéz járművek, például a teherautók megállításához. A fém fékbetétek 30-60%-ban fémből állnak, beleértve olyan anyagokat, mint a vas, a réz és az acélgyapot. Előre meghatározott formába öntik és kemencében sütik őket a jobb tartósság érdekében.
A félfém fékbetétek előnye a robusztusság, a hőálló képesség és a többi fékbetéthez képest a forgórészeken való kisebb kopás. Ezek a fékbetétek leginkább a nagy teljesítményű versenyautókhoz alkalmasak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.