A 2019-es ADAC téli gumi teszt győztese, a Dunlop Winter Response 2 (x)

A 2019-es ADAC téli gumi teszt győztese, a Dunlop Winter Response 2 (x)

téligumi
PUBLIKÁLÁS: 2019. november 08. 01:00
Bors

Mielőtt belefognánk az ADAC tesztgyőztes téli gumi ismertetésébe, érdemes megjegyezni, hogy az ADAC korántsem biztos, hogy az egyes gumigyártók legújabb téli abroncsait teszteli, mindig találomra vásárolnak be – névtelenül – a német boltokban található téli gumik választékából.

A Dunlop Winter Response 2 téli gumi már a hatodik évét tapossa a piacon, tehát egyáltalán nem mai csirke, de a második helyezett Kleber és a harmadik Pirelli sem mai gyerek.

A Winter Response 2 a továbbfejlesztett téli abroncsok közé tartozik, melynek első generációja elég sikeres volt ahhoz, hogy az amerikai cég a másodig generációt is kifejlessze, és mindent összevetve egyáltalán nem követtek el hibát, hiszen a Winter Response 2 téli gumi sikerekben még az elődjét is túlszárnyalja.

A Dunlop Winter Response 2 téli gumi biztonságérzetet és önbizalmat szolgáltat a vezetőnek

Bár hivatalosan az amerikai Dunlop nem tartozik a prémium gumigyártók sorába, valószínűleg kevesen vannak, akik meg mernék kérdőjelezni a termékeik kiváló minőségét, ezt már csak azért is nehéz lenne megtenni, hiszen a Dunlop évről évre képes a nyári gumi és téli gumi teszteken is maga mögé utasítani esetenként a prémium gyártók abroncsait.

És az is igaz, hogy a Dunlop gumiabroncsoknak nem egyszer hasonlóan borsos az áruk, mint a drága prémium termékeknek.

Az amerikai cég alapfilozófiája már régóta az, hogy olyan nyári és téli gumikat kell kifejleszteniük, amely a vezetőt nem elkülöníti az úttól, hanem minél inkább összekapcsolja azzal.

Ezért minden abroncs kifejlesztése esetében különösen odafigyelnek arra, hogy a gumiabroncs minél több és minél használhatóbb információkat szolgáltasson az útról a vezető számára, így a fontos kapcsolat folyamatosan fennmarad.

A Winter Response 2 téli gumival felszerelt autók vezetése közben a sofőröknek nem kell aggódniuk a hirtelen vagy kiszámíthatatlan viselkedések miatt, hiszen az abroncs a megcsúszási határokról is azonnali üzenetet küld a vezetőnek, aki az információra helyesen reagálva hatékonyabban el tudja kerülni kicsúszásokat, esetleges baleseteket.

A futófelület továbbfejlesztése

A vállblokkokban lévő lamellákat a haladási iránytól átlagban 45 fokban fordították el, és a vállblokkok melletti lamellákat is legalább 20-30 fokban. Ez az aprónak tűnő változtatás megnövelte a vonóerő nagyságát a jeges és havas felületeken, valamint a kanyarodási stabilitás is nagyobb lett, és sokkal több információt közöl az abroncs az kanyarodások, irányváltások során.

Az úgynevezett Reverse Snowguide technológia a havas teljesítmények javításán dolgozik, mégpedig úgy, hogy az árkok magukban tartják a havat, ami aztán az úton lévő hóval tapadó kölcsönhatásba lépve extra tapadást szolgáltat.

A gumikeverék

A mixtúráról nem sokat árultak el a fejlesztők, de az egyértelmű, hogy a Winter Response 2 téli gumi még jobb rugalmasságot nyújt, továbbá köze van ahhoz, hogy az abroncs kevesebb üzemanyagot fogyaszt, még a frissen megjelent téli gumikhoz képest is csendesebb futású, és az átlagtól hosszabb futásteljesítményre képes.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.