Meglepő, de sikeres a divatcikkek online kereskedelme (x)

Meglepő, de sikeres a divatcikkek online kereskedelme (x)

webshop
PUBLIKÁLÁS: 2019. június 12. 02:00
Bors

Ma már nem igazán tudunk olyan kiskereskedelmi ágazatot említeni, ami ne lenne képes sikeressé válni az online térben. A szórakoztató elektronikai termékek után a barkácsfelszerelések, a háztartási gépek, a gyors felhasználású termékek és a divatágazathoz sorolható portfóliók is jelentős eladásokat könyvelhettek el az e-kereskedelemben.

A hazai környezet rendkívül kedvező a hazai e-kereskedők számára, hiszen az éves növekedésnek köszönhetően egyre sikeresebbek a webáruházak. Nem kivétel ez alól a divatágazat sem; miközben a hagyományos offline értékesítés a legtöbb márka esetén csökkenést vagy stagnálást mutat, az online térben továbbra is növekedni tudnak.

Ez azonban nem jelenti azt, hogy a szereplők minden energiájukat az online jelenlétre fordítják. Habár az internetes rendelések számának növekedése jelentős, a vásárlók többsége továbbra is igényli az áruházi élményt; szívesen betérnek a boltokba, szemügyre veszik a különböző ruhadarabokat, esetlen fel is próbálják őket, de a döntést csak később hozzák meg. Ilyen esetben az online rendelés lehetősége hatalmas előny a kereskedő számára.

Sokan a személyes átvételt preferálják a házhozszállítással szemben; számukra az offline jelenlét döntő lehet, hiszen betérhetnek a boltba, ahol egy perc alatt felvehetik a már megrendelt csomagjukat és „utánvétes” fizetést végezhetnek. Ráadásul a hagyományos bolt arra is lehetőséget ad, hogy vásárló a mérethelytelen vagy nem tetsző ruhadarab helyett másikat válasszon, így csökkenthető a visszaküldött termékekből származó bevételkiesés.

Mindezek alapján elmondható, hogy a kereskedői törekvés továbbra is a hagyományos áruházak megtartásában, illetve az online jelenlét erősítésében fog megmutatkozni. Nincs éles határ az offline és az online egységek között, így attól sem kell tartani, hogy a kedvenc boltjaink egyszerűen bejárják a fizikai üzleteiket az online fókusz miatt.

A divatágazat a „legnemzetközibb”

A nemzetközi e-kereskedelem a divatágazatban kifejezetten erős; a globális átlag megközelíti a 70 százalékot, vagyis az online értékesített divatáruk bő kétharmada határokon átívelő online kereskedelemben talál gazdára. Ha számba vesszük, hogy a nemzetközi kereskedelem logisztikai nehézségekkel jár, devizakockázatot tartogat, különféle adó- és jogszabályi alkalmazkodást tesz szükségessé, különböző vásárlói igények kiszolgálását sürgeti, akkor ez az arány igencsak magasnak mondható.

Felvetődik a kérdés, hogy mit tehetnek a hazai e-kereskedők, ha sikeresek szeretnének válni a divatcikkek piacán. Egyértelmű, hogy a hazai piac mellett a külpiacok vásárlóit is meg kell célozzák, ez azonban komoly kihívások elé állítja őket. A nagy piacterek használata eredményes lehet, de kisebb árrés esetén túl költségesek, különösképpen a logisztikai költségek figyelembevétele mellett.

Azok az e-kereskedők válhatnak sikeressé, akik önerőből képesek megoldani a vevőszerzést, illetve relatív olcsón jutnak vásárlókhoz. Ez nem könnyű feladat, különösen a soknyelvű Európában. Egyes marketingszakemberek szerint célszerű lépésről lépésre haladni, egyszerre egy piacra fókuszálni. Az Extreme Digital által képviselt modell sikeres lehet; megfelelő exportterv, erős marketing és jó logisztikai kapcsolatok birtokában a szomszédos országok vásárlói elérhetővé várhatnak.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.