Minden szülő nap mint nap szembesül azzal, hogy gyermeke egyre több időt tölt a képernyők előtt: de tudjuk-e, hogy ezalatt milyen alkalmazásokat használ, kikkel van kapcsolatban?
– A Vodafone célul tűzte ki, hogy tudásával és szolgáltatásaival segítse a családokat, hozzájárulva a digitális szakadékcsökkentéséhez – nyilatkozta Carra Anita, a Vodafone Magyarország Lakossági szolgáltatások üzletágának vezérigazgató-helyettese, több tizenéves gyermek édesanyja.
A Vodafone reprezentatív kutatásában 500 szülő véleményét kérdezték meg a 6-14 éves és a 15-18 éves korosztály digitális eszközhasználatával kapcsolatban.
A kutatás eredményeiből kiderült, hogy az általános iskolást nevelő családok 44%-ánál vannak kütyüzésre vonatkozó szabályok, és a családok 2/3-ánál tudatosan szerveznek a szülők közös programokat, hogy a gyerekek ne üljenek túl sokat a gép előtt.
A magyar szülők többsége felismerte, hogy felelős azért, mennyi időt töltenek gyermekeik a képernyőkelőtt, és 76%-uk szabályozza a képernyők előtt tölthető időt. A kisebb gyereket nevelő szülők ötöde érzi úgy, hogy nem mutat jó példát, mert sokat kütyüzik, sokat Facebookozik ő maga is, sőt, a szülők negyede elismeri, hogy esetenként ők maguk adják a kütyüt a gyerekek kezébe azért, hogy lefoglalják. A kutatás igazolta, hogy akinek különórái vannak, azok kevesebb időt töltenek telefonozással.
Az is kiderült, hogy az általános iskolás korosztály több mint fele leggyakrabban egyedül szokott „telefonozni. Annak ellenére, hogy a szülők felelőssége eldönteni, megengedik-e a gyereknek a YouTube használatát, vagy esetleg tiltják, a kutatás megállapította, hogy az általános iskolás korú gyerekek 72%-a rendszeresen nézi a videómegosztót.
Érdekesség, hogy a nagyobb korosztály szülei esetében csak 1/3 gondolja úgy, hogy az okostelefon használatát az órai anyag részévé kell tenni, annak ellenére, hogy a digitális világ oktatásba történő integrációja elkerülhetetlen.
A kutatás rámutatott, hogy úgy lehet a gyermekeknek hatékony iránymutatást adni a digitális világban, ha elindul egy beszélgetés a szülők és a gyerekek között, és kialakul a bizalom. Ehhez tanácsokat és a további eredményeket a következő hetekben, hónapokban a Digitális Család online magazin (digitaliscsalad.hu) fogja feldolgozni, a témában készült első cikk ide kattintva érhető el. A két évvel ezelőtt létrehozott oldal célja, hogy hasznos és hiteles tartalmakkal, útmutatásokkal támogassa a szülőket, és csökkentse a digitális szakadékot a szülők és a gyermekek között. A szolgáltató ezzel a felülettel is segíteni szeretné a szülőket abban, hogy mindenki megtalálja a saját válaszait, és kialakítsa a legmegfelelőbb családon belüli szokásrendszert.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.