Jól kifőzte és ízekre szedve tálalta a tényeket a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara kampánya

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
PUBLIKÁLÁS: 2025. december 15. 14:19
Jó szájízzel tekinthet vissza a kamara a júniusban elindított szemléletformáló kampányára. A „Tények ízekre szedve” keretében a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara minden fronton felvette a harcot azért, hogy eloszlassa a tévhiteket az állati eredetű termékekkel kapcsolatban, valamint felhívja a figyelmet a magyar mezőgazdaságban rejlő lehetőségekre.

A Ripost írja, hogy komoly vállalást tett idén a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara, amikor júniusban hivatalosan is útjára indította szemléletformáló kampányát, azaz a „Tények ízekre szedve” programot. Ennek keretében nem kisebb feladatot vettek a nyakukba, mint hogy egyszer s mindenkorra tiszta vizet öntsenek a pohárba – eloszlatva a kételyeket az állati eredetű termékekkel kapcsolatban, amelyek az utóbbi időben sokszor voltak kritika tárgyai, miközben az egészséges táplálkozás és a gasztronómia egyre nagyobb hangsúlyt kap az átlagemberek mindennapjaiban.

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
 Van oka a mosolyra év végéhez közeledve a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnökének: Papp Zsolt büszkén tekint vissza a NAK által idén júniusban indult kezdeményezésére, a "Tények ízekre szedve" programra. Fotó: Máté Krisztián

 

Jó példával állt az élre a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara

A „Tények ízekre szedve” szemléletformáló kampányt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara aszerint a gondolatmenet szerint hívta életre, hogy ha a fogyasztók a tények ismeretében tudatosabb döntéseket hozhatnak és jó minőségű, egészséges élelmiszert vásárolnak, az mindenki számára a lehető legjobb opció.

Sokféle gondolat vezérelt bennünket a Nemzeti Agrárgazdasági Kamaránál, amikor közösen kitaláltuk, hogy csináljunk egy olyan tájékoztató sorozatot, ahol kihasználjuk a média minden felületét annak érdekében, hogy eljusson a fogyasztóig és tudatosuljon benne, milyen lehetőségei vannak arra, hogy jó minőségű magyar alapanyagokból olyan konyhakész ételeket vásároljon vagy készítsen, ami nemcsak egészséges, de a gasztronómiánk, hagyományunk és kultúránk részét is képezi 

– mesélt a kamara víziójáról a Ripostnak Papp Zsolt.

A NAK elnöke szerint az utóbbi években sok nemtelen támadás érte az agráriumot, azon belül főleg az állattenyésztést és a tej- illetve a tojásipart. Ezeket elégelte meg a kamara és a tájékoztatás fegyverét vetette be – nem is akárhogyan!

Június és november között 35 különböző témát dolgoztunk fel a „Tények ízekre szedve” program során. Ezekkel a gazdálkodással és táplálkozással kapcsolatos témákkal kezdtünk szemléletformálásba influenszerek, fiatalok, gazdálkodók, tudósok, dietetikusok és számtalan más szakértő segítségével. A célunk, hogy világos és kicsit átfogó képet mutathassunk az agráriumról. Arról, hogy lehet vörös és fehér húst is fogyasztani, illetve arról, hogy miként jut ez el az asztalig és mennyire minőségi élelmiszereket állítanak elő a magyar gazdák.

Ha létezik tökéletes nagykövet egy ügy számára, akkor a „Tények ízekre szedve” programra keresve sem talált volna a kamara hitelesebb arcot Szécsi Zoltánnál. Ő háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, aki az aktív versenysport után a gazdálkodásban talált új kihívásokra és tagja a GAZDÁK Digitális Polgári Körének is. Azt mondta: nem igazán kellett gondolkodnia ezen a felkérésen.

"Bevallom férfiasan, hogy engem már régóta zavar az a zsongás, ami főleg interneten, a social media felületeken terjed és minden tényszerűséget nélkülöző dezinformációs halmaz, ami kifejezetten a húsfogyasztás és az állati eredetű élelmiszerek ellen irányul. Úgyhogy amikor Papp Zsolt elnök úr megkeresett a kamarától, hogy lennék-e ennek a kampánynak az arca, akkor nagyon boldogan vágtam rá az igent!”

 

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó, Szécsi Zoltán (jobbra) maga is gazdálkodó, így a nyilvánosság előtt boldogan állt a "Tények ízekre szedve" kezdeményezés, a konyhában pedig Papp Zsolt mellé. Fotó: Nemzeti Agrárgazdasági Kamara 


Papp Zsolt szerint a Covid-járvány után elkezdett megváltozni az emberek hozzáállása az agráriumhoz. A pandémia szerinte jól rávilágított arra, hogy mennyire fontos részét képezi az élelmiszeripar az önrendelkezésnek.

Pont ezért gondoltuk, hogy eljött a legjobb idő arra, hogy bemutassuk a hús- és baromfiágazatot, a tej- és tojásipart. Aztán minden ilyen alkalommal főztünk nagyon egyszerű, de jó minőségű, egészséges és finom ételeket, amiket aztán egy jóízű beszélgetés közben elfogyasztottunk. Aztán a lehető legtöbb fórumon beszámoltunk erről vagy akár meg is mutattuk ezt. A „Tények ízekre szedve” szerintem egy annyira rendhagyó eseménysorozatot eredményezett, amit kár lenne abbahagyni!

Pláne, hogy Papp Zsolt azt tapasztalja: egyre tudatosabbak a fogyasztók és nyitottak is a tájékoztatásra. Ez egyébként meg is látszik a „Tények ízekre szedve” kampány elérésein: 

  • tízezrek csatlakoztak a Facebook oldalukhoz
  • a YouTube videóik milliós nézettségeket produkáltak, 
  • a közösségimédia-tartalmak pedig 5 milliós eléréssel büszkélkedhetnek.

Jól látszik, hogy nagy az igény a hiteles és közérthető információkra. Ez azért hatalmas dolog, mert óriási szerep hárul a mostani fiatalokra a generációs megújulásban, a szemléletváltásban

- tekint bizakodóan a jövőbe a NAK elnöke.

Nemzeti Agrárgazdasági Kamara
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara elnöke szerint egyértelműen van rá igény, így jövőre is folytatják a tények ízekre szedését. Fotó: Máté Krisztián

Ezek után aligha lepődik meg bárki azon, hogy a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara „Tények ízekre szedve” kampánya 2026-ban természetesen  folytatódik!

 

 

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.