Tavaly áprilisban adták át a Peljesac hidat, amely a Bosznia-Hercegovinához tartozó területek elkerülésével köti össze Dubrovnikot Horvátország többi részével. A Horvátország történetének legnagyobb infrastrukturális beruházásaként emlegetett hídnak köszönhetően jelentősen lerövidült a menetidő a déli tengerparti területeket irányába.
Most egy újabb, a magyar turisták szempontjából fontos híd előkészítése zajlik, amely a Krk szigetre vezet majd. Az ehhez kapcsolódó tanulmányok és forgalmi dokumnetációk készítésére pályázatot írtak ki, derül ki a Croatia Week cikkéből.
A híd átívelne a Mala Vrata csatornán, és a még épülőben lévő Omišalji új kikötői termináljáig futna. A tervek szerint két szintje lenne: a felső szinten autók közlekednének, míg az alsón a vonatok. A meglévő Krk-híd az új megépítése után is működik majd, de jelentős forgalomcsökkenésre lehet számítani.
Az ilyen nagyszabású projekteknél a környezeti hatástanulmány önmagában átlagosan két év, a teljes megvalósíthatósági tanulmány pedig körülbelül három évig is tarthat. Csak ezek után következne a pályáztatás a kivitelezési munkákra, és a tényleges építkezés – mondta Gregor Mihelčić, a Horvát Autópályák (HAC) projekttervező munkatársa.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.