Az Expedia Group nevű online utazási iroda saját adatainak felhasználásával, valamint 20 000 utazó megkérdezésével végzett kutatást, hogy kiderítse, milyen szempontok szerint választjuk meg úti céljainkat 2024-ben. Mutatjuk!
Ha nézed a White Lotust, biztosan te is erős vágyat érzel, hogy megszállj abban a szicíliai szállodában, ahol a sorozat játszódik. A filmes helyszínek felkeresésének divatja már 2023-ban megkezdődött, és az Expedia előrejelzései szerint 2024-ben is népszerű lesz ez az utazási forma. A White Lotus 3. évadának rajongói Thaiföldet fogják keresni, az Emily Párizsban nézői a francia fővárost, a Gladiátor 2 nézői pedig Máltát.
Egy kis extra izgalmat ad az utazásnak, ha a városnézést egybekötjük kedvenc zenei előadónk koncertjével. A világjárvány után visszatértek a világkörüli turnék. Taylor Swift The Eras és Beyoncé Renaissance turnéjának sikerei után az Expedia előrejelzései szerint a rajongók a világ végéig is hajlandóak lesznek elutazni egy turnéért.
A TikTokon terjedt el a szokás, hogy egy népszerű, de drága termék helyett ajánlanak egy másikat, ami hasonló tulajdonságokkal bír, viszont olcsóbb. A trend pedig 2024-ben várhatóan begyűrűzik majd az utazási szektorba is, mivel egyre többen keresik a tömegturizmustól túlterhelt népszerű úti célok megfizethető alternatíváit. Santorini helyett Paros, Sydney helyett Perth, Szöul helyett Tajpej lehet a nyerő 2024-ben.
Az alkoholfogyasztás divatja letűnőben van. Egyre többen keresik a száraz élményeket, így 2024-től az alkoholmentes üdülések általánossá válhatnak. A Hotels.com felmérésében 20 ezer válaszadó több mint 40 százaléka mondta azt, hogy a következő évben méregtelenítő utazást tervez, az utazók fele pedig szívesen megszállna olyan szállodákban, amelyek alkoholmentes italok nagy választékát kínálják.
A kényelmes ágy és a szép kilátás már nem lesz elég 2024-ben. A szállodák foglalásakor egyre több utazó keresi a különleges hangulatot, legyen az retro, mókás vagy modern. A Hotels.com alkalmazásában a szálloda hangulatát (vibe) említő vélemények idén 1090 százalékkal nőttek.
Első randi megünneplése, különleges randevú, előléptetés, nyugdíjba vonulás, felmondás? 2024-ben bármilyen alakalom ürügy lehet, hogy vegyünk egy repülőjegyet. A felmérésben részt vevők közül minden negyedik válaszadó értett egyet ezzel, harmaduk pedig azt mondta, többet tervez a családjával és barátaival tölteni jövőre, mint 2023-ban.
Pickleball pályák, ping-pong asztalok és kültéri pezsgőfürdők mind-mind kiemelt prioritássá válnak az aktív és szabadtéri nyaralásra vágyó utazók számára jövőre. 2024-ben mindené a kényelem lesz. Az Expedia felmérése szerint az utazók 42 százaléka foglalna olyan nyaralót, ami olyan felszereléssel rendelkezik, amit vagy nem engedhet meg magának otthon, vagy szeretné kipróbálni, mielőtt megvásárolná magának. A válaszadók közel egyharmada mondta azt, hogy kültéri felszereltségű nyaralót választana, hogy soha ne kelljen elhagynia az ingatlant.
Míg 2023-ban csak az utazók 6 százaléka használta a ChatGPT-t az utazása megtervezéséhez, az Expedia jóslata szerint az eddiginél nagyobb teret nyer majd a mesterséges intelligencia 2024-ben. Az utazók fele nyitott rá, hogy a ChatGPT-hez hasonló szoftverekkel tervezze meg az utazását, minden harmadik válaszadó szerint pedig ez nagyon hasznos eszköz az utazáshoz.
Forrás: Time Out
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.