A 10 méter hosszú, 30 utas szállítására alkalmas hajó kifejlesztése 1,5 millió euróba került, amelyhez a projekt mögött álló norvég Torghatten ASA hajózási társaság állami és uniós pénzeket is elnyert. Az önvezető technológiát a szintén norvég Zeabuz technológiai vállalat biztosította.
Az MF Estelle névre keresztelt önvezető komp képes az azonnali irányváltásra, ha vízijárművet észlel a radar- és lézer alapú távérzékelési technológiának köszönhetően. Az önvezető elektromos komp egy olyan projekt része, melynek célja a fenntarthatóbb városi mobilitás megteremtése - írta az AFP hírügynükség.
A menetdíj a svéd főváros vizein menetrendszerűen közlekedő járműre 3 euró lesz. A tervek szerint napi 15 órán át működik majd az MF Estelle.
Az önvezető technológiának köszönhetően olyan alacsonyan lehet tartani az üzemeltetési költségeket, hogy nyereséges lehet a működtetés - mondta a Torghatten ASA ügyvezetője, Erik Nilsson.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.