A világ egyik legszebb és legkompaktabb - könnyen bejárható - városában járva, feltétlenül gyalogoljunk át a 10 méter széles, 16 pillérrel rendelkező Károly-hídon, mely 1357 óta Prága első állandó hídja; nézzük meg a nemrég felújított Orlojt, a prágraiak meseszép csillagászati óráját, és Prága legrégebbi, már a 12. század óta létező terét. Ejtőzzünk egyet a Letná parkban, ahonnan lenyűgöző kilátás nyílik a domboldalra, vagy sétáljunk a Moldva partján, ami békés és szemet gyönyörködtető. A Vencel-tér is kihagyhatatlan, hisz a város egyik legjelentősebb teréről beszélünk, ami az újváros egyik kulturális és üzleti központja.
Az a jó Prágában, hogy a legváratlanabb helyeken is felbukkan valami, amit érdemes megcsodálni. A Speculum Alchemiae is egy ilyen hely; egy épen maradat 16. századi alkímiai laboratórium-labirintus, ami Rudolf magyar király számára épült a város szívében.
Ha kedvet kaptatok egy utazáshoz, és a felkelő Nap első sugarainak fényében látnátok Prága legromantikusabb városrészének, a Kampa északi részének vízre épült házait és csatornáit, akkor pattanjatok éjszakai vonatra Budapesten, így reggel már Prágában lehettek.
De ha nem éjszakaival mennétek, akkor is van választási lehetőségeket: a MÁV-csoport legfrissebb hírei szerint 5:29-től 17:29-ig két óránként közlekednek közvetlen járatok a két főváros között. Ezek a vonatok 7 óra alatt teszik meg a Budapest-Prága utat.
A legtöbb vonat a cseh vasúttársaság szerelvényeivel közlekedik, ahol első és másodosztályú kocsikkal is lehet utazni, valamint étkezőkocsi is megtalálható a vonatokban. A vonatok egységesen Metropolitan EuroCity néven közlekednek. A kétórás ütemes menetrendbe illeszkedik a Hungária EuroCity, ami a MÁV-START vonatszerelvénye, ezzel a járattal eljutási lehetőséget biztosít Brnon, Prágán, Berlinen át Hamburgba. A Hungária EuroCity-ben első- és másodosztályú fülkés és termeskocsik mellett IC+ másodosztályú, többcélú teres kocsi is közlekedik, amivel a kerékpárszállítás is lehetséges.
Aki kipihenten szeretne reggel Prágába érkezni, azoknak ajánljuk a Metropol EuroNight-ot, ami Budapest–Breclav–Berlin között közlekedik, de a cseh vasút által biztosított fekvőhelyes kocsival közvetlen eljutást is biztosít Prágába.
A cseh vasúton egy fontos vonalszakasz felújítása után – július elsejétől a Metropolitan és Hungaria EC vonatoknak már nem kell kerülő útvonalon közlekedniük. A felújítás eredményeként Prága és Budapest között huszonegy, ellenkező irányban pedig huszonhat perccel lesz rövidebb a menetidő.
START Europa CZ-vel 20 eurótól elérhetőek a jegyek Prágába, míg a fekvőhelyes kocsikra 29 eurótól lehet jegyet vásárolni. Gyerekjegyek valamennyi viszonylatra: 2. osztályon 5 €, 1. osztályon 10 € (START menetjeggyel utazó felnőttenként legfeljebb 3 gyerek 6-15 éves kor között).
Újra szabadon látogatható a prágai Hradzsin, a cseh államfők székhelye. A várkapukból hétfő délután eltávolították a turisták ellenőrzésére szolgáló elektronikus beléptető kapukat, amelyeket hét éve állítottak fel biztonsági okokra hivatkozva.
A három várkapunál egy-egy elektronikus beléptető kapu maradt, amelyeket csak rendkívüli esetekben vesznek igénybe.
A prágai Hradzsin Európa egyik legnagyobb várkomplexuma, a leglátogatottabb idegenforgalmi célpont Csehországban, amelyet évente mintegy 2,5-3 millió turista keres fel a világ minden részéből. A magyar látogatók száma is igen magas. A vár területére most már újra szabadon be lehet lépni, csak a híres Arany utcácskában korlátozzák a turisták mozgását az utca befogadóképessége miatt.
Megnyílt a látogatók előtt a Prágától nyugatra fekvő lányi kastély is, amely hivatalosan a cseh államfők vidéki rezidenciája. Miután Milos Zeman államfő tartós lakhelyként használta, már több éve nem volt látogatható a kastélyt körülvevő nagy kiterjedésű park. A kastély tartós elnöki lakhely státusa azonban nemrég megszünt, így a kastélypark ismét szabadon látogatható.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.