Becslések szerint 400 000 tengerész rekedt a tengeren a járvány miatt. Egyes országokban a személyzetváltás is tilos, míg másokban a korlátozások nehezítik annak végrehajtását. Sokan vannak, akik a nemzetközi szerződések által megengedett maximum 11 hónapos tartózkodást is átlépték már, ez pedig a szakszervezetek szerint a munkások jogainak megsértése, és egyes esetekben akár a kényszermunkával egyenértékű. A multinacionális vállalatok közben amiatt aggódnak, hogy leállhat a nemzetközi áruszállítás - derül ki a bbc.com cikkéből.
A Nemzetközi Közlekedési Dolgozók Szövetsége (ITF) nemrégiben 926 tengerész körében végzett felmérést, melyben a válaszadók 59%-a mondta azt, azért kellett meghosszabbítania a szerződését, mert nem tudták megszervezni a személyzet cseréjét. A felmérés azt is megállapította, hogy a dolgozók 26%-a tartózkodott a fedélzeten a törvényben előírt maximumnál többet, és olyanok is vannak, akik már 18 hónapja vannak ott.
A tengerészek a törvény szerint abbahagyhatják a munkát, ha lejár a szerződésük, a gyakorlatban azonban ez ritkán fordul elő. Mint az egyik tengerész elmondta, a nyílt tengeren mindig dolgozni kell, hogy jól működjön a hajó. Minden szárazföldtől távol bármikor adódhat vészhelyzet vagy történhet baleset, amely akár emberek életébe kerülhet, ez pedig még annál is nagyobb problémát jelentene, mint a vízi kényszerkarantén.
Ugyanakkor sokan aggódnak a fáradtság és az ebből adódó biztonsági kockázatok miatt. A megkérdezettek 71%-a értékelte nulláról tízig terjedő skálán ötösre vagy annál magasabbra a fáradtság miatti balesetek kockázatát, 15%-uk tízesre értékelte, vagyis szinte biztosra vette ennek a lehetőségnek a bekövetkezését. 8% azt mondta, hogy nem is kap fizetést, 30% pedig azt, hogy nem kap megfelelő orvosi ellátást.
Egy orosz tengerész, Alekszej Kulibaba például agyvérzést kapott, de néhány napig nem engedélyezték a sürgősségi evakuálását az indonéz hatóságok, így testének egyik oldala továbbra sem működik megfelelően.
Ezen a helyzeten a megfelelő, egységes szabályozás segíthet, melyre léteznek már jó modellek. Szingapúrban például a kiszálló legénységnek két hétre karanténba kell vonulnia, a beszállóknak pedig negatív teszttel kell rendelkezniük, majd 72 órás, úszó karanténba vonulnak a beszállás előtt. Az ITF-nek emellett van egy kísérleti programja is Manilában, ahol karanténszobákat biztosítanak a tengerészeknek, a vesztegzár elején és végén tesztet végeznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.