Kiderült, milyen nemzetiségűek a legbőkezűbb turisták

Kína
PUBLIKÁLÁS: 2019. szeptember 04. 11:53

A Statista üzleti portál a UNWTO adatai alapján készített egy infografikát arról, milyen nemzetiségű turisták költötték a legtöbbet 2018-ban. Kína első helye megkérdőjelezhetetlen, de a lista tartogat meglepetéseket – derül ki a Turizmus.com cikkéből.

Forrás: World Tourism Organization/Statista

Az infogarifikából látható, hogy 2018-ban a kínai turisták 277 milliárd USA dollárnyi valutát költöttek világszerte, ami az összes turisztikai kiadásnak körülbelül az egyötöde. Ennek oka részben a kínai középosztály megerősödése, részben pedig az, hogy a kínai hatóságok enyhítették az utazással kapcsolatos előírásokat, több országban egyszerűsítették a vízumszabályokat, továbbá egyre több közvetlen légi járat indul Kínából – magyarázza az infografikához készült tanulmány.

A kínai turisták még mindig híresek arról, hogy nem sajnálják a pénzt a luxusra, miközben érzékelhetővé vált egy új trend is, legalábbis a gyakorlott utazók között.

Elfordulnak a tömegturizmustól és egyre inkább az egyedi ajánlatokat keresik, mint például a whisky-kóstolás, az északi fény megfigyelése vagy egyéb szabadtéri tevékenységek.

A globális költések listáján látszik, hogy az USA 2. helyezése is megingathatatlan évek óta. Az amerikai turisták 2018-ban összesen 144 milliárd dollárt költöttek, ami 7 százalékkal haladja meg az előző évit. Viszonylag stabilnak tűnik Németország 3. helye is, bár a bővülés 2017-hez képest itt csak 1 százalékos.

Feltűnő, hogy három nemzet turistái – az 5. 6. és 7. helyen álló franciák, ausztrálok és oroszok – legalább 10 százalékkal tudták növelni turisztikai kiadásaikat 2017-hez képest. A turizmusra 2018-ban legtöbbet költő tíz nemzet között ott vannak még az angolok (4. hely), a kanadaiak (8.), a dél-koreaiak (9.) és az olaszok (10.) is.

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.