Ma már megannyi új, trendi, szokatlan és nyakatekert formája van a szervezett városnézéseknek. Itthon most a tuktuk-nak van nagy keletje, Angliában pedig még mindig keresettek a korabeli ruhákba öltözött idegenvezetők. Bukarestben pedig a 80-as években gyártott Daciák viszik a prímet, vagyis inkább az utazóközönséget, akik valamilyen más élményre vágynak és nincs kedvük a száraz infóanyaghoz, amit rájuk zúdítanak egy városnézés ideje alatt.
Ezt a lehetőséget vette észre és aknázta ki a The RedPatrol Communist Duty Tour elnevezésű autós idegenvezetést kitaláló és megvalósító Serban Cornaciu. A turisztikai irodát is vezető férfi két Dacia 1300/1310-esvel indította el a vállalkozását. Malvina 34 éves, Domnica pedig 29 és mindketten a Pitesti-ben található gyárban készültek; 1984-ben és 1989-ben, 6 hónappal a kommunizmus bukása után. És bár ezekhez az autókhoz egyre nehezebb és drágább alkatrészeket találni, a két kocsi még mindig büszkén és megállíthatatlanul viszi az utasokat keresztül-kasul a városon - olvasható a The RedPatrol oldalán.
Aki egy ilyen nem mindennapi utazásra vágyik, több lehetőség közül is választhat. A két és fél órás utak során vezethetünk saját magunk (érvényes jogosítvány felmutatásával) ilyenkor az angol nyelven mesélő túravezető mellettünk ül az anyósülésen. Hátul pedig még elfér három barát. Így a nosztalgia-túra ára 190 euró/gépkocsi. Ugyanez vonatkozik az esti túrákra is. A másik lehetőség, hogy az idegenvezető egyszerre a sofőr is, a túra ára így 230 euró/gépkocsi. Bárhogy is döntünk az út a legérdekesebb látványosságok előtt halad el, és a guide biztos, hogy a helyiek, az elvtársak életéről mesél, nem az évszámokról.
A 2018 júniusában indult projekt rövid idő alatt rendkívül népszerűvé vált. A Daciával utazó turisták is látványosságnak érezhetik magukat ezekben az autókban, így nem csoda, hogy nagy az érdeklődés. Serban jelenleg két újabb – a kommunizmust hűen szolgáló – veterán autó beszerzésén és helyretételén gondolkodik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.