A Meriton nevű szállodalánc azzal a trükkel élt, hogy megakadályozta, hogy a szállodáiban problémás ügyfelek értékelésre buzdító meghívót kapjanak a Tripadvisor-tól – írja a CNN.
A Tripadvisor ugyanis úgy szerzi be a vendégek email címeit, hogy a szálloda továbbítja azokat a foglalások alapján. A tartózkodást követően a Tripadvisor emailt küld nekik, melyben javasolja, hogy írják meg élményeiket.
A hatóságok először 2015-ben kezdtek gyanakodni arra, hogy a szállodalánc manipulálja a róla írt értékeléseket. A nyomozás során bebizonyosodott, hogy 2014 novembere és 2015 októbere között a szálloda fiktív email címeket adott át a Tripadvisor olyan vendégek esetén, akik ott helyben panaszkodtak a szálloda szolgáltatásaira, sőt, a legbalhésabb vendégek esetén azok létezését is letagadta, hogy a Tripadvisor utólag ne tudja megkeresni őket.
A nyomozást egyébként maga a Tripadvisor kezdeményezte. A portál számára továbbra is fontos, hogy hiteles értékelések jelenjenek meg rajta, melyeket valós vendégek írnak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.