A legendás drótkötélpályát 1959-ben adták át, és annak idején Szarajevó egyike volt a világ azon kevés városainak, amelyeknek központjából 10 perc alatt el lehetett jutni egy fenyvesbe.
A lanovkát 1992-ben állították le, miután a szerb ostromlók – a háború első áldozataként – megölték a létesítmény őrét, Ramo Bibert, akiről most a magaslati végállomást elnevezték.
A kabinos drótkötélpályát jórészt magánadományokból építették újjá Edmond Offerman holland származású amerikai orvos biztatására, aki személyesen 4 millió dollárral támogatta az újraindítást bosnyák származású felesége hatására.
Az újra üzemelő lanovka a szarajevói újjáépítés utolsó nagy szimbóluma a nemzeti könyvtár mellett. A 20 millió bosnyák márkás (3,2 milliárd forint) beruházás az egyik legnagyobb projekt a háború óta.
A 33 kabinnal üzemelő felvonó csaknem 600 méteres szintkülönbséget leküzdve, hét perc alatt viszi fel az utasokat a Trebevicre, amely az 1984-es téli olimpia egyik helyszíne volt. A helyiek hat bosnyák márkáért, külföldiek 20 márkáért (kb. 3200 forint) vehetik igénybe.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.