Egy súlyos vasúti katasztrófát követő hosszú, hatéves kényszerszünet után az eddigi 300 helyett újra 350 kilométeres óránkénti sebességgel száguldanak a szupervonatok Kína két legnagyobb városa, Peking és Sanghaj között - írja az MTI.
Csütörtöktől mindkét irányban naponta 14 újgenerációs szupervonat, Fuxing teszi meg az 1250 kilométeres utat 4 és fél óra alatt, 20 percet lecsípve a menetidőből. A kínai államvasutak szóvivője szerint ezek a vonatok olyan népszerűek, hogy az első napra már egy héttel korábban elkelt minden jegy. Kínában 2008-ban közlekedtek először vonatok 350 kilométeres csúcssebességgel. Peking és Sanghaj között 2011-ben, egy 40 halálos áldozatot követelő vasúti szerencsétlenség után csökkentették a szupervonatok sebességét 300 kilométer per órára biztonsági okokból.
2011. július 23-án egy nagysebességű vonat a kelet-kínai Vencsou városnál összeütközött egy másik szupervonattal. A szerencsétlenségben negyven ember életét vesztette, 190-en megsérültek. A balesetet a jelzőrendszer meghibásodása okozta a hatóságok szerint. A Peking-Sanghaj vasútvonal az egyik legforgalmasabb Kínában, évente több mint 100 millió ember utazik rajta.
Kínában van a világ nagysebességű vasútvonalainak 60 százaléka, a 22 ezer kilométernyi szupervasút egyharmada alkalmas a 350 kilométer/óra sebességű közlekedésre. 2020-ra további 10 ezer kilométernyi szupervasút üzembe helyezését tervezik. A szupervonatoknak a Peking-Sanghaj vonalon üzembe helyezett új nemzedéke, a Fuxing (Megfiatalítás) a korábbi szupervonat, a Hexie (Harmónia) jelentősen továbbfejlesztett, tágasabb és energiatakarékosabb, megbízhatóbb és hosszabb élettartamú változata.
A szupergyors vonatairól híres Japánban a jelenlegi leggyorsabb szuperexpressz, a Tohoku Sinkanzen 320 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.