Óriási készlethiányhoz vezetett, hogy több millió turista érkezett a szigetországba, számolt be a New York Times cikkére hivatkozva a hvg.hu.
Amióta látványosan enyhül a feszültség Kuba és az Egyesült Államok közt, a kubai turizmus is virágzásnak indult. Tavaly már 3,5 millió turista érkezett világszerte a szigetre, idén csak az első félévben kétmillióan, köztük egyre több amerikai. A végeredmény azonban nem a legjobb Kuba számára: annak, hogy a vendégeket ki tudják szolgálni, egyre nagyobb hiány az ára.
Az árak emelkednek, és egyre több bolt fogy ki alapvető élelmiszerekből is. Azért a kevés ételért, ami megmaradt, a turistákat kiszolgáló vendéglátósok jóval többet hajlandóak fizetni, mint a helyiek.
A kormány megpróbált közbelépni, hatósági árat vezettek be több termékre is már a tavasszal, amikor látni lehetett, hogy nagy lesz a baj. A végeredmény előre sejthető volt: a feketepiacon még durvábban elszabadultak az árak. Fél kiló hagyma például az átlagfizetés tizedéből jön ki, de olyan is volt, aki azt mondta: megpróbálni paradicsomot venni szinte sértésnek számít.
Mostanra olyan alapvető termékekből is hiány van több városban, mint a hagyma vagy a paprika, sört pedig gyakorlatilag csak a szállodák engedhetnek meg maguknak.
Az érdeklődés egyre nagyobb a turisták részéről: pl. a Royal Caribbean nemrég felújított hajójára, az Empress of the Seas-re hamarosan kubai utakat is lehet foglalni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.