Gondolkodott már azon, hogy milyen kényelemre számíthat abban a luxuslakosztályban, amelyet 25 ezer dollárért lehet bérelni egy hónapra? A Savioke kaliforniai robotikai cég szerint erre Relay, az intelligens robotinas a válasz, amelyből nemcsak a hotelekben, de hamarosan egyre több jelenik meg az Egyesült Államok apartmanházaiban is - írja a Digital Trends.
A leginkább a személyzet munkáját segítő, és a szobaszervíz szolgáltatását betöltő robot komornyik jelenleg Los Angeles egyik leggazdagabb környékére épült apartmanházainak folyosóin gurul majd, amelynek a szobákban lévő iPaden keresztül lehet leadni az aktuális rendeléseket. A vendég kérésére a felül nyitható tárolórekeszében tiszta törölközőt vagy egy tubus fogkrémet visz, a szobaajtó elé szervírozza a reggelit, amit telefonálással jelez. A wifire kötött és a tájékozódáshoz kamerarendszert használó robot teljesen önállóan közlekedik az épületben. Ha kell, liftezik, megmutatja az új vendégek szobáját is, majd visszatér a recepció közeli dokkoló állomására.
Az Ars Technica szerint a robotinast az Egyesült Államokban már az öt legerősebb hotelmárka is tesztelte, köztük a Los Angeles-i Marriott is, amelynek személyzete például Charlieként becézi a főleg szállításért felelős, mesterséges intelligenciájú munkatársat. A Savioke cég ügyvezető igazgatója szerint a robotok egyre több hotelben és luxusapartmanházban veszik majd át az időigényesebb, inkább csak logisztikai jellegű munkafolyamatokat a személyzettől, akik ez idő alatt az új vendégekkel tudnak foglalkozni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.