Külföldi utazás

Applikációkkal népszerűsítik a pekingi Tiltott Várost

Travelo

Létrehozva: 2016.07.08.

Kína legnagyobb internetes szolgáltató vállalatával, a Tencenttel szövetkezett a pekingi téli császári palota arra, hogy a legkorszerűbb formában segítse a Palotamúzeum kincseinek, az általa megtestesülő történelmi és kulturális örökségnek a megőrzését és népszerűsítését.

Fotó: Mimi / Travelo

A digitális technológia szerepének növeléséről szóló nyilvános bejelentéssel egy időben a Tencent lejátszott egy videót, amelyen Csu Ti, a Ming-dinasztia császára, a palota építtetője táncol és a Tencent közösségi platformjait, azonnali üzenetküldő alkalmazásait - a WeChat-et és a QQ-t - használva, hangulatjeleket küldve csetel az ágyasaival - írja az MTI.

A mini videót csupán figyelemfelkeltésnek szánták, jelezvén: együttműködésükkel a mintegy 600 éves múltat szeretnék megőrizni és a mába idézni azoknak a technikai eszközöknek a segítségével, amelyekkel ma már a kínaiak többsége, de különösen a fiatal korosztály mindennapjaiban együtt él.

Fotó: Clay Gilliland / Flickr

Az évente 15 millió látogatót fogadó Tiltott Város gazdáinak nem ez az első kísérlete a császárok egykori lakhelyének bemutatására a világháló segítségével. A rejtélyes múltú épületegyüttes területén zajlott misztikus történésekről, a palota egykori lakóiról már korábban is közöltek színes, illusztrált írásokat a közösségi médiában. Ezzel egy időben a múzeum művészeti gyűjteménye által inspirált, valamint az egykor a palota falai között élt és dolgozott embereket idéző igényes kivitelezésű emléktárgyak értékesítésébe is belekezdtek, amely egymilliárd jüanos (42,6 milliárd forint) bevételt hozott.

A Tiltott Városban ma már nemcsak fejhallgatós idegenvezetéssel találkozhat a látogató, de interaktív alkalmazások sora teszi élvezhetőbbé a múzeumi remekekkel való ismerkedést, emészthetőbbé a gyűjteményről szóló információkat. "A Tiltott Város az átalakulás körülményei közepette szeretné az internet és az új technológia felhasználásával ezt a gazdag kulturális örökséget még nagyobb tömegekhez eljuttatni kreatív formákban. Fenntartva ily módon az érdeklődést a fiatalok körében a hagyományos kínai kultúra iránt" - fogalmazta meg céljaikat a Hszinhua hírügynökségnek San Csi-hsziang a Palotamúzeum igazgatója.

Még egy kis fűszer jöhet? Iratkozzon fel a Bors-hírlevélre!
Sztár, közélet, életmód... a legjobb cikkeink első kézből!
Ingatlanbazar.hu - Gyors. Okos. Országos
-

További cikkek