
A turisztikai célú utazások legnépszerűbb célpontja 2016 első negyedében Ausztria volt (2 millió 225 ezer utazásból 650 ezer), ezt követi Szlovákia (426 ezer utazás) majd Németország (293 ezer alkalom), emellett a TOP 10-be bekerült az Egyesült Államok és Olaszország is. Míg egy 5-30 napos utazáson átlagosan 13,6 ezer forintot költünk egy nap, egy 2-4 napos (hétvégi) látogatás napi 15 ezer forintos költést jelent - derül ki a KHS adataiból.
Kattintsa végig osztrák képgalériánkat!
Legnagyobb arányban, 42%-ban, az időjárást sorolják első helyre a fő befolyásoló tényezők közül, amit egy esetleges terroristatámadás kockázata (40%), az utazásra fordítandó költségek (38%), illetve a szabadidős és kulturális programlehetőségek (36%) követnek - ez viszont már a Generali által küldött közleményből derül ki.
A közlemény szerint az európaiak elsődleges nyári célpontjai a tengerparti üdülőhelyek (65%). A Földközi-tenger például a magyarok körében is kedvelt célpont ilyenkor. Az időpont és a helyszín kiválasztásánál bár segítségünkre lehet az időjárás-előrejelzés, ettől függetlenül azonban érhetnek minket meglepetések. Erre találták a klasszikus utasbiztosítások mellett a tengerparti időjárás-biztosítást, amely akár napi 10 ezer forintot fizet az esős napok után.
„Magas beválású előrejelzés általában 4-6 napos időtávra készíthető, egy mediterrán ciklon csapadéktevékenységét illetően, vagy zivatarok kialakulásánál azonban még a következő napra is nagy bizonytalanságot rejthet az előrejelzés" – idézi a közlemény Molnár László meteorológus, az Országos Meteorológiai Szolgálat szolgáltatási osztályának vezetőjét. Mi két éve májusban például amikor Cipruson jártunk, teljes négynapos esőzést vittük a szigetre. A helyiek szerint 25 éve nem esett ilyen sokáig egyfolytában az eső. Vizes és gasztro kalandjainkat itt, időben utaztatásunkat itt olvashatja el, a magányos elvonulásokra alkalmas helyekről pedig itt írtunk.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.