Egy csaló szlovák banki alkalmazottnak adta ki magát, és telefonon hívta fel áldozatát egy állítólagos gyanús utalás miatt.
A nő megijedt, és a „bankos” kérésére letöltötte az AnyDesk nevű távoli hozzáférést biztosító programot, de az nem működött. Ezután a „segítőkész” csaló arra utasította, hogy utaljon el több mint 4 millió forintot saját számlájáról – amit a nő meg is tett! A hívást ezt követően bontották, a pénz pedig nyomtalanul eltűnt.
A rendőrség híradásában nyomatékosan figyelmeztet:
Soha ne telepítsen programot idegen kérésére!
Ne adja ki az internetbanki adatait telefonon!
Ellenőrizze a hívás hitelességét, mielőtt cselekszik!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.