Az utóbbi napokban ismét egy újfajta adathalász próbálkozás ütötte fel a fejét hazánkban, mely során a csalók mobilszolgáltató nevében küldenek félrevezető SMS-eket gyanútlan felhasználóknak. A támadás lényege, hogy a címzettet sürgető üzenetben próbálják rábírni arra, hogy egy megtévesztő weboldalon adja meg személyes vagy pénzügyi adatait.
Már többen is kaptak a napokban egy olyan SMS-t, amely első ránézésre a mobilszolgáltatójától származott. Az üzenetben az állt, hogy mindössze 24 órája maradt arra, hogy beváltsa ügyfélhűségpontjait, különben elvesznek. Az üzenethez csatolt link egy, a szolgáltató hivatalos oldalához megszólalásig hasonlító felületre vezet, amely könnyen megtéveszthet minket, írja a Police.hu.
A hasonló típusú támadások nem újkeletűek, de egyre kifinomultabb módszerekkel próbálják meg megtéveszteni a felhasználókat. A csalók sok esetben a szolgáltatók nevében ígérnek nyereményt, hűségpontokat vagy sürgető határidőket emlegetnek, hogy az áldozatok kapkodva kattintsanak a csatolt linkekre.
Fontos, hogy mindenki fokozottan figyeljen a hasonló üzenetekre, és tartsa szem előtt a következő szabályokat:
- Ne kattints ismeretlen forrásból származó linkre!
- Soha ne add meg bankkártya- vagy számlaadataid gyanús weboldalakon!
- Mindig ellenőrizd az üzenet hitelességét a szolgáltató hivatalos ügyfélszolgálatán keresztül!
A digitális világban való biztonságos jelenlét érdekében mindig legyünk körültekintők és óvatosak, különösen akkor, ha személyes adatainkról vagy pénzügyeinkről van szó.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.