Tudod, mi alapján választanak babakocsit a magyarok?

Tudod, mi alapján választanak babakocsit a magyarok?

gyerek
PUBLIKÁLÁS: 2022. augusztus 29. 10:18
Több mint 1100 kisgyermekes apuka és anyuka töltötte ki azt a kérdőívet, amelyből kiderült, hogy a babakocsisok még mindig nagyon sok nehézségbe ütköznek a tömegközlekedésben, és az is elmondható, hogy a megfelelő termék kiválasztásánál jobban befolyásolja őket a család és a szakértők véleménye, mint az influencerké. A magyarok álom babakocsija gender semleges színű, strapabíró kerekekkel rendelkezik és akár egy kézzel is összecsukható.

Több mint 1100 kisgyermekes apuka és anyuka töltötte ki azt a kérdőívet, amelyből kiderült, hogy a babakocsisok még mindig nagyon sok nehézségbe ütköznek a tömegközlekedésben, és az is elmondható, hogy a megfelelő termék kiválasztásánál jobban befolyásolja őket a család és a szakértők véleménye, mint az influencerké. A magyarok álom babakocsija gender semleges színű, strapabíró kerekekkel rendelkezik és akár egy kézzel is összecsukható.

A Cybex és a Mamas&Papas közös kutatásában arra kereste a választ, hogy mi alapján választanak a magyar szülők babakocsit gyermeküknek, milyen rendszerességgel használják azt és melyek a legnagyobb kihívások, amelyekkel a babakocsit használók mindennapjaik során találkoznak.

A babakocsi legnagyobb előnye, hogy segítségével a kisgyermekes szülő is kimozdulhat a lakásból

A kutatásban résztvevők közel fele közlekedik autóval, a többiek legfőképpen gyalog vagy tömegközlekedési eszközt használnak. A válaszadók többsége szerint (60,4%) utóbbi a babakocsis életmód egyik legnagyobb kihívása, ugyanis csupán 8%-uk gondolja úgy, hogy az emberek empatikusan átadják a helyüket a tömegközlekedési járműveken a babakocsival közlekedőknek, 92%-uk kifejezetten gyötrelmesnek tartja ezt a közlekedési formát. Ennek oka a beszámolók alapján, hogy nem eléggé akadálymentes a feljutás az eszközökre, a legtöbben még mindig nem engedik előre a kisgyermekkel utazókat, rosszabb esetben pedig még a babakocsiknak kijelölt helyet is elfoglalják.

babakocsi
Fotó: Cybex

A megkérdezettek több mint 70 százalékának problémát okoz az autós közlekedés is, ezzel a legtöbb szülőnek az a fő problémája, hogy nagyon sok helyet igényel a babakocsi, és mellé már szinte alig tudnak bármit elpakolni az autóba, de úgy érzik, hogy nehézségekbe ütköznek az utazni vágyók és a kirándulás szerelmesei is, ha babakocsival kelnek útra.

A legkisebb kihívásként a sportolást és az étteremben jutást jelölték meg a válaszadók, akiknek 78 százaléka úgy véli, hogy a babakocsival való közlekedés egyik legnagyobb előnye, hogy a szülőknek lehetőséget biztosít arra, hogy kimozdulhassanak a lakásból. Egyszerűbbé teszi a bevásárlást, lehetőséget biztosít a család minden tagjának arra, hogy kivegye a részét a babával való sétálásából, és a megkérdezettek 38 százaléka szerint a babakocsi egy tökéletes eszköz arra, hogy megnyugtassa a babát a séta alkalmával.

Mi alapján választunk babakocsit?

A reklámok és az influencerek ajánlásai sokkal kisebb hatást gyakorolnak a babakocsi vásárlókra, mint hinnénk. Összesen 2,9 százalékban mondták azt, hogy egy ismert személy befolyásolta vásárlásukat vagy vásárlási szándékukat a döntésben. A legtöbb esteben a vásárlók a termékleírás alapján, a szaküzletben (32%), illetve ismerősök és barátaik ajánlására választják ki a legtökéletesebbnek vélt terméket.

A kutatásban résztvevők szerint az úgynevezett „álombabakocsinak” mindenképpen könnyedén, akár egy kézzel is összecsukhatónak kellene lennie. Fontossági sorrendben pedig: legyenek strapabírók a kerekei, legyen könnyedén összecsukható, megfelelően dönthető, könnyedén emelhető és végül ötödik helyen végzett az ár, amit a fényvédelem, a megfelelő kötés és a könnyen tisztíthatóság után a pakolhatóság zárt a listán.

Egy babakocsi vagy két babakocsi

Bár a babavárás időszakában még sokan nem is sejtik, de a gyakorlatban a gyermek növekedésével a legtöbb háztartásban felmerül a második babakocsi fogalma. Ami a mózeskosár és az autósülés mellett még inkább a könnyebb szállíthatóságra és összecsukásra fókuszál.

babakocsi fitness 2

Míg az első babakocsit, a gyermek másfél éves koráig jellemzően naponta 1-2 órán keresztül (51%) vagy több mint 2 órán keresztül (40,5%) használják, addig a második babakocsit a baba mozgásfejlődése hatására már rövidebb időszakokra, akár már hetente csak 1-2 órára veszik elő.

A megkérdezettek közel 77,3 százaléka szeretne vagy már rendelkezik is második babakocsival. A termék kiválasztásában toronymagasan a könnyedség és könnyű összecsukhatóság győzedelmeskedett, amit szorosan harmadik helyen a légi utazás során „kézipoggyászként is feladható” méret követett.

Már a babakocsikban sem népszerűek a kifejezetten „lányos” vagy „fiús” színek

A megkérdezettek több mint fele inkább a semleges színeket preferálja a babakocsi választásakor, mint a tradicionális rózsaszínt vagy babakéket. A legnépszerűbb szín a szürke (37,3%) és a fekete (20,7%), míg a dobogó harmadik fokán a kék szín végzett 14,3 százalékkal.

A divatos termék a megkérdezettek többsége szerint fontos szempont és 64% százalékuk véli úgy, hogy lehetőségeihez képest a babakocsiból is szeretné megadni adni a legjobb minőséget a gyermekének. 29,1 százalékuk véli úgy, hogy már elégedettek akkor is, ha akár a design kárára a funkció teljesül, míg a válaszadók közel negyede igyekszik különleges darabot választani babakocsiból is, amit büszkén tolhat az egész család.

A kérdőív eredményeit a kutatást készítő Cybex adatai is alá támasztják, a márka szerint mind az első, mind a második babakocsi kiválasztása során nagyon fontos a magyar szülőknek a megfelelő ár-érték arány.

„2022 első hét hónapjában a Gold kategóriás termékek közül a könnyedén összecsukható, mózes kosárral is rendelkező Balios babakocsit választották a legtöbben. A Platinum kategóriás babakocsik közül a rosegold vázas PRIAM bizonyult a legnépszerűbbnek. Kifejezetten utazós babakocsik között a Beezy és az Eezy S+ 2 voltak a legnépszerűbbek, amit elsősorban a vízszintes pozícióba dönthető háttámlájuk miatt választják a vásárlók” - mondta Palkó Krisztina, a Cybex marketing specialistája.

Olvasd el ezt is!

Google News Borsonline
A legfrissebb hírekért kövess minket a Bors Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.