Jóval tudatosabban vásárolnak vitamint a magyarok, mint öt évvel ezelőtt. Sokan felismerték, hogy a kúraszerű szedés mellett a folyamatos szinten tartásnak is kiemelt szerepe van, ha a vitaminraktárak feltöltéséről van szó.
Még mindig sok a tévhit egyes vitaminokkal kapcsolatban, de a vásárlók alaposabban tájékozódnak, mint pár évvel ezelőtt. Nem meglepő, hogy a koronavírus járvány alapjaiban változtatta meg a fogyasztási szokásokat, a C és D vitamin iránti kereslet ugrásszerűen megnőtt tavaly március óta. Tévhitek még mindig vannak: ilyen például, hogy nyáron senkinek nem kell D vitamint szedni – derül ki amulti-vitamin.hubeszámolójából.
Pár évvel ezelőtt még egyértelműen meghatározható volt, hogy melyik hónapokban vásárolnak több vitaminkészítményt a magyarok. Ma már nem lehet olyan éles határvonalakat húzni. Egyrészt jóval tájékozottabbak a fogyasztók, másrészt a koronavírus is alapvetően megváltoztatta a fogyasztási szokásokat. „Az elmúlt év slágere a C és D vitamin volt, de a B vitamin pótlását is egyre több orvos szorgalmazza. Vitaminok mellett a cink és a szelén vált egyre ismertebbé és népszerűbbé az elmúlt év folyamán" – osztotta meg tapasztalatait Jánvári András, amulti-vitamin.huügyvezetője.
A szezonalitás azért nem tűnt el teljesen, nyáron alapvetően mindegyik vitamin iránt csökken a kereslet. Különösen az egyes vírusok megelőzésben fontosnak tarott vitaminok esetében érezhető meg az évszakváltozás. A B, E és K vitamin például egész évben keresett, míg a C és D jobban ingadozik. „Ennek ellenére mi úgy látjuk, sok vásárló rájött arra, hogy hatásosabb folyamatosan szedni egyes vitaminokat és ezzel szinten tartani a szervezet védekezőképességét, mint kúraszerűen használni egy-egy készítményt" – monda el Jánvári András. Hozzátette: még mindig sok tévhit él az emberek fejében. Ilyen például, hogy nyáron a napsütés miatt nincs szükség D vitamin pótlásra. Igaz lehet ez abban az esetben, ha valaki sokat tartózkodik kint, de egy irodai dolgozó például ugyanúgy nem visz be kellő D vitamint nyáron sem, akárcsak az év többi időszakában.
A megelőzés egyre fontosabb szerepet játszik a magyarok életében és egyre többen válnak rendszeres vitaminfogyasztókká. Ezt a trendet a koronavírusjárvány csak tovább erősítette. Az elmúlt 15 hónapban a C és D vitamin, valamint az immunerősítők piacán is robbanásszerű növekedést tapasztaltak a forgalmazók. „A 2020-as első márciusi hullám különösen a C-vitamin keresletét dobta meg. Nyáron volt ismét egy kis visszaesés, de ősszel már kiugróannőtt újra a C vitamin és főként a D vitamin készítmények eladása is. Idén márciusban is volt egy növekedés, azonban közel sem annyira kimagasló, mint tavaly márciusban" – összegzett Jánvári András.
A koronavírus okozta pánikvásárlás a vitaminforgalmazókat sem kímélte tavaly. Az adatok szerint 2020 márciusában voltak olyan magánszemélyek, akik 10-20 dobozzal vásároltak C vitaminból a szokásos 1-2 doboz helyett, sokszor a 100 szemes kiszerelésből is. Ősszel már jobban felkészültek a forgalmazók és csak egyes termékekből volt hiány, illetve a vásárlók se rohamozták meg úgy a boltokat és webshopokat, mint a korábbi szezonban.
Bár a D vitamin erősíti az immunrendszert, nem érdemes kiegészítőként nagyobb adagban szedni a megfázás megelőzésére, mert új-zélandi kutatók tanulmánya szerint nem véd a meghűléses megbetegedésektől.
„Az elmúlt 15 hónap további érdekessége az is, hogy a cégek is elkezdtek vitamint vásárolni, ezáltal is védve kollégáik egészségét. Ez nem csupán a járvány kezdetekor megjelenő, majd gyorsan elillanó trend volt, hiszen a munkáltatói márkaépítés céljából is érdemes ezt a tevékenységet fenntartani a vállalatoknak" – emelte ki Jánvári András. Emellett természetesen a mai napig érezhető a média befolyásoló hatása a vitaminfogyasztásra vonatkozóan is: ha éppen megjelenik pár cikk a D vitamin pozitív hatásáról véleményvezér oldalakon, akkor nagyon megugrik a kereslet az egész piacon.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.