“Még nem lélegezhetünk fel” - írták a lapok tavaly áprilisban. Aztán novemberben, idén januárban és márciusban is. A pandémia kitörése óta mindenhonnan áradnak a negatív hírek, így nem csoda, ha egyre fáradtabbak vagyunk, a kiégés egyre több tünetét tapasztaljuk, amikor olvassuk őket. Pedig tudunk tenni ellene!
“Az ismétlődő negatív hírek befolyásolják a lelkiállapotunkat. Kilátástalanságot okoznak, az az érzésünk támad tőlük, hogy nincs kiút, nincsen fény az alagút végén. Feltehetjük a kérdést, hogy mi értelme egyáltalán élni, a világban benne lenni?” - mondja Gergics Dániel kommunikációs tréner.
A szakember szerint a rossz hírek fogyasztása már csak azért is ártalmas, mert arra kondicionál bennünket, hogy csak a negatívat lássuk magunk körül - ez pedig már ténylegesen befolyásolja az életünket, körülményeinket, kapcsolatainkat.
Jó példa erre az a lány, aki a szakítása után mindenütt olyan autókat látott, mint amivel a volt barátja járt. A férfi ugyanakkor mindenütt a szemüveges lányokat vette észre, mint amilyen a barátnője volt.
“Ez természetesen azért történhetett meg, mert arra fókuszálunk a külvilágban is, ami éppen bennünk zajlik. Meg kell találnunk az egyensúlyt abban, hogy mit engedünk be. Az áldozatszerep sokaknak kényelmes, az emberek egy jelentős része szereti magát sajnáltatni. Pedig a legtöbbször van választásunk, és nem hivatkozhatunk arra, hogy a körülmények áldozatai lennénk” - vélekedik Gergics.
Mindez a hírekre is érvényes: könnyű amiatt panaszkodni, hogy ömlik ránk a világban történő rengeteg rossz dolog, de valójában mi döntjük el, hogy mit szeretnénk meglátni. Mit tehetünk, ha fontos számunkra a tájékozottság, de nem akarunk depresszióba zuhanni?
“Mérlegelnünk kell, mire tudunk hatással lenni a világban és mire nem. Ha meglátok egy szalagcímet, az első kérdésem mindig az: tudok-e hatással lenni erre? És vajon tudja-e a hétköznapjaimat befolyásolni, ha tudok erről? Fontos, hogy felismerjük, szükségünk van-e az adott információra, vagy csupán azt érjük el általa, hogy még jobban elkeseredünk” - mondja a szakember, aki régen maga is híradózott.
“Évekig olvastam a híreket tévében, rádióban, aztán máshová sodort az élet, de mindig is nagy szerelmem maradt a híradózás. Sosem éreztem magam komfortosan attól, hogy elsőként tőlem hallják meg a nézők a negatív híreket, viszont a szakma nagyon is hiányzik. Ezért indítottam el a Motiváló Híradót a YouTube-csatornámon. Hiszen most is vannak jó hírek a világban, csak kevesebb teret adunk nekik” - teszi hozzá a szakember.
A kéthetente, szombaton jelentkező adás éppen ezen igyekszik változtatni: olyan híreket gyűjt össze a világ minden tájáról, amelyek a mostani rosszhír-áradat közepette is pozitívak. A cél felpezsdíteni, motiválni, inspirálni az embereket, akik számára így átélhetőbbé válik, hogy örömteli dolgok is történnek a világban.
A múlt hétvégén megjelent, 10 perces adásban válogatott jó híreket hallhattunk: így például, hogy Oscar-jelölés közelébe került egy magyar rövidfilm, hogy 10 év múlva város épülhet a Marson, vagy hogy mentősnek öltözött gyerekek kísérték be a nagypapát az egri oltóközpontba.Kiderül belőle az is, hogy az IKEA új szakácskönyvéből az ételhulladék hasznosításához kaphatunk tippeket, de azt is megtudhatjuk, hogyan érdemes angolt tanulnunk a karanténban oly gyakori sorozatnézés közben.
“Mások sikereiről és eredményeiről hallva a saját agyunkat is könnyebb arra programozni, hogy beengedjük a jót is. Hiszen aki a válságban meg tudja találni a lehetőséget, az fog nyertesként kijönni belőle” - zárja Gergics Dániel kommunikációs tréner.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.